En promenad i stan

   Jag gick, på väg till ett möte. En liten promenad på ungefär tio minuter. På vägen träffade jag fem tillfrisknande personer varav jag stannade en stund och uppdaterade läget med en som jag inte sett på ett tag. Barnen, livet, dansen och kreativiteten och kvaliteten på livet hann avhandlas på några minuter. Vilken ynnest att ha människor i mitt liv! När vi stod där kom en kille fram som jag hängt en del med i Göteborg på den tiden jag var hemlös och bodde på gatorna och i Nordstan. Han var fortfarande uteliggare och bad om några kronor. Tyvärr hade jag inga pengar på mig just då men jag frågade om han kände igen mig från den tiden, för ungefär tolv år sedan... Han fick titta några sekunder innan han svarade ett tveksamt "Ja...". Jag tror inte han kände igen mig faktiskt. Jag är som natt och dag även till mitt yttre idag.

   På min fortsatta väg mot min destination stötte jag på en gammal dagisfröken till min lilla tussa och vi vinkade och hon ropade glada hälsningar efter mig och jag tjoade något somrigt tillbaka.

   Ibland hoppar det här nya livet upp som en "Jack in the box" och bara överraskar mig med sin kontakt och sin verklighet ;) Natt och dag!

Labels: , , ,