Det är fint att leva!

   Jag läste en väns status på FB igår. Han skrev om att inte ta livet för allvarligt- "du kommer ändå inte ifrån det levande". Nu tror inte jag på döden direkt men hans ord gav mig lite perspektiv. Livet här och nu är värdefullt och att få ut så mycket fint som möjligt av det hamnar titt som tätt för långt ner på vad jag väljer att lägga min energi på.

   En stilla promenad, ett samtal med min älskade dotter, ett telefonsamtal med en vän- guldkornen i nuet. Det var skönt att få bli påmind om vad jag värderar och fundera över vad jag troligen kommer att värdera när jag sitter i min gungstol om 40 år.

   Två dagar kvar till min första publicering till exempel. Jag ska låta glädjen ta övertaget av min oro. Jag kan inte göra mer än jag gör. Så länge jag gör allt jag kan för att hitta ett förlag till hela boken är det här och nu min debut som författare sker! Snart har jag ett tryckt material, som KOMMER att läsas av tusentals människor, och det är det min energi ska fokuseras på!

   YIPPEEEEEEEEE ;D

   Kram på dig fina läsare och jag hälsar dig med mitt nya motto- "Fånga Dagen!"

Labels: ,