Present-tour

Hemma igen och mycket nöjd med det. Sommaren har varit den lugnaste sen jag började mitt tillfrisknande liv 2006. Vädret har hjälpt till- allt regn och den svala temperaturen har gjort att jag haft ett makligt tempo och samtidigt fått ro nog till att sparka igång bok #2. Ett och ett halvt kapitel klart. På måndag börjar skolorna här i Malmö och jag längtar efter vardagsrutiner! Mmm, Malmö Stadsbibliotek med dator och fika och dottern på plats i skolbänken. Mmm!

   Vi har varit på present-tour två dagar i streck. Mitt lilla liv fyller 10 och det är svårt att komma på vad hon kan tänkas bli glad för i sina paket. Så vi har "tour-at" leksaks-, media- och hobbybutiker och hon har stannat upp och begapat otaliga mängder av produkter. Sen har hon fått sitta hemma vid köksbordet och skriva sin första önskelista. Hon har aldrig velat göra det förut;
   "Mäh! Det är min födelsedag mamma! Du ska faktiskt överraska mig!"
Så jag har fått slita mina lockar ända fram tills nu. Befriande med en färdig lista måste jag säga, och en liten överraskning har jag faktiskt inhandlat också. Ett spel till Wii-et med favoriterna- Scooby Gänget.

   Sju och ett halvt dygn and counting tills jag publiceras för första gången. 25:e augusti i Alumas 10-års jubileumsnummer. Alumas chefredaktör och redaktören har valt ut delar ur min debutbok (som jag kommer ut med så snart jag får ett förlag ;) och det blir en intervju också. Att känna mig konstig och overklig är helt normalt i det här skedet av mitt liv och jag försöker tillåta mig att vara helt förbi av nervositet.

   Att skriva en bok har varit en dröm som jag haft sen jag var fem år. En inre nästan gnatande röst som har varit "in my face" genom hela mitt missbruk. Fantasier och drömmar hade jag många, och om det mesta, i drogernas filtrerade overklighet, men ingen så stark som den där om att skriva och nu håller den på att bli verklig! Ja, boken är i och för sig redan skriven men att det är sant blir mer och mer ofiltrerat och verkligt för varje dag som går. Aluma är det Stora Steget Ett i ett arbete som jag ägnat de sista 22 månaderna åt 24-7. Lotten Säfström författare. Oj-oj-oj, nu svängde verkligheten igen... Woohooo! Galet på riktigt!

   Det är inte bara att skriva en bok men faktiskt är det bara att skriva om det ska bli nån!

   Med dessa visdomsord säger jag godnatt och önskar dig en skön sensommar! Natti-natti.

 

Labels: , , , , , ,