Rutinerna tog semester!

   Jepp! Dom hade bättre saker att göra i sommarvärmen. Bättre för dom kanske! Och jag som skulle få in en ny rutin, nämligen att skriva i den här bloggen. Hm. Ja,ja, nu trotsar jag alla tänjda, bortsuddade och rent av förträngda måsten och skriver ändå. Ha! Men, ooo, så skönt det ska bli när ordningen kommer hem igen...

   Verkligheten i att jag snart ska bli publicerad blev verkligare idag när fotografen ringde och vi bestämde tid nere på Dockan imorgon. Det svänger rejält i känslolivet under den här perioden av mitt liv! Från succén av min debutboks-fantasier till "vem-kommer-någonsin-att-tycka-att-det-här-är-intressant"-domar, svänger på sekunden. Igår kväll fick jag ringa en älskad familjemedlem för att få en mer balanserad syn på livet. Jag är tacksam att jag, i alla fall för det mesta, inser när jag behöver bjuda in någon annan mellan mina öron!

   Alumas 10-års jubileumsnummer som kommer 25:e augusti blir en bra återkoppling till en artikel jag var med i 5-års jubileumsnumret. Då hade jag fyra eller fem månaders drogfri tid och gick varken ut med namn eller ansiktsbild. Livet var så skört då och jag ville inte riskera mitt nyfunna tillfrisknande med att skapa onödiga förväntningar på mig själv. Idag med fem år och fem månaders drogfrihet och tillfrisknande är jag beredd att förmedla att det finns hopp.

   Jag är helt på det klara med att jag aldrig blir frisk från min beroendesjukdom och tar nu det här skuttet ut i offentligheten med ett skyddsnät av människor som jag älskar, en självhjälpsmetod som fungerar och med ett hopp om att få ge en bild av hur vansinnig jag var och hur det kommer sig att jag är den jag är idag.

   Att det är turbulent i mitt liv just nu är helt normalt- vilken förstagångsförfattare som helst har säkert uttnyttjat biljetten till den här berg- och dalbanan. 22 days to Aluma and counting. Tills dess har jag ett litet barn att välkomna hem från kollo, en Stockholmsresa, Malmöfestivalen och rent allmän GAAAAH-väntan att sysselsätta mig med.

   Ha det bra så länge kära läsare och trevlig augusti månad på dig. Vi ses snart igen hoppas jag!

   P.S. När rutinerna behagar sätta på arbetskläderna igen ska jag göra upp ett schema för vilka dagar jag ska skriva här- då blir det andra och välradade bullar på den här blogg-plåten!

Labels: , , , ,