Inför en ny vecka

   I Malmö har jag haft en underbar helg. Sol och härligt umgänge- så bra som det kan bli! Mitt kära barn kom hem från Svedala där hon varit över helgen och nu har hon med lite hjälp gått igenom extra engelskan. Hon får jobba med det det här läsåret eftersom hennes nya klass ligger ett år före i engelska. Det är inte populärt i min lilla pärlas värld men med lite bråk med sin mamma och lite "morötter" så gör hon det. Till femman börjar ska hon vara i kapp. Jag höll på att bryta ihop av prestationsångest tills det gick upp för mig att det är nians betyg som gäller för att hon ska komma in på gymnasiet... Då gav jag mig en mental lavett på pannan kan jag berätta :D

   Jag har planerat inför en ny vecka! Jag satt vid havet och fyllde i min almanacka. Jag var mer noggrann än någonsin. Jag har haft det väldigt flytande, väldigt länge nu och det går inte. Det gäller att jag får in ett schema som håller så att jag slipper att avväga varje dag, varenda dag. Jag har olika möten på till exempel sjukhuset där jag går på samtal, Barn- och Familjeenheten där jag får stöd i föräldraskapet och andra möten. Jag har mina tolvstegsmöten, jag tränar på gym och motionscyklar, jag har vänner att boka in och så vidare. Det känns riktigt bra att slippa vela de kommande sju dagarna! Nu vet jag när jag ska sitta på Bibblan och skriva och när jag ska vila! Underbart! Imorgon ska dottern och jag sätta oss och skriva en tvåveckors matlista- också något helt nytt och förenklande i livet. Det går framåt :)

   På tisdag ska jag boka hemresan från mamma över julen. Jag är en av dom som passar på SJ när dom släpper biljetterna 90 dagar innan avgång. Nu fick vi ett riktigt bra pris och bra platser dit den 21:a och vi stannar till den 27:e. Så på tisdag är det jag som hänger på Sj:s hemsida. Det är värt det! I somras åkte vi till Stockholm t/r för 300:-!!! Mitt i semestertider dessutom.

   I helgen åt jag bara lite mörk choklad. När dottern kom hem idag skulle hon handla upp sin månadspeng och vi tog en MacFlurry Dajm på Triangelns köpcentrum. Jag blev jättedålig... Det har blivit värre och värre med min gottistolerans. Frukt och juice går bra men jag börjar bli less på att bli så läbbigt illamående dom gånger jag äter godis. Positivt egentligen men det är bara det att jag ääälskar smaken! Jag kan inte köpa och sen kasta hälften... Eller kan jag det kanske? Måste testas nästa gång!

   Det om detta. Nu hoppas jag på en smidigare vardag och på det somriga väder SMHI har lovat oss här nere. Det är vi värda efter den sämsta sommaren på 100 år. Häpp!

   Trevlig kommande vecka på dig finfina du! På återblogg hoppas jag ;D

Labels: