Inte alltid på topp...

   Ja-a, jag är också mänsklig!

   Den olustiga känslan smög sig på under dagen. Mycket oro om allt möjligt. Det var längesen jag kände mig så nere.

-Dotterns skolbyte och en ny, mycket bra lärare vilket också innebär högre krav på henne och mig. Förra året liksom gled vi- nu är det mer att bita i. Ny klass, alltså nya människor för det lilla livet att pejla in. Tack och lov att jag tog tag i bytet innan hon växt ifrån det spontana "kompis-hittandet", men det tar ändå på hennes krafter dito på mina.

-Tankar på hur det ska gå för min bok. Alla positiva och känslosamma omdömen jag fått betyder väldigt mycket för mig och det rör om i verkstan vill jag lova. Samtidigt går jag i maktlös väntan på att få besked från förlag och vet att det kommer att ta flera månader innan jag får höra nåt.

-Småsaker blir stora. Ska ta bort hemtelefonen och byta internetleverantör till jul. Har sagt upp det gamla och trygga nu i dagarna och jag går omkring och ser min kommunikationsframtid sväva i odefinierbar fara...

-Har matlagningssvacka! Lagar och äter som alltid men just nu känns det mörkt att behöva... Utom vid frukosten, som jag alltid älskar!

   Det snurrar och blir enormt mycket större än det är. Här och nu är allt perfekt! Jag fick en flashback på hur jag gick omkring med den här känslan så gott som dagligen i missbruket. Jag fick lite perspektiv och tog tag i mig själv på eftermiddagen, även om det var trögt idag. Jämförelsen med förr hjälpte och sen fick jag ta en liten stund i andlighetens tecken- en stunds stillhet och sökande inåt efter kärleken i mitt innersta rum. Tacksamheten över vad jag har fick börja återerövras så gott jag klarade det och sakteliga känner jag mig bättre!

   Fortfarande inte på topp men på väg upp över krönen...

   En god natts sömn på det här och fint väder imorgon igen. Jepp- jobbar mig på väg mot ett verkligare och ljusare varande!

   Tack för ordet och godnatt kära läsare! Mamma, författare och fortfarande kommuniserbar avrundar jag det här inlägget med ett rungande SOV GOTT- lika mycket till dig som till mig! ;)

 

Labels: ,