Lotten Säfström i Aluma. Fotograf- Sophie Göst








   De här fina bilderna togs av Sophie Göst och publicerades i Aluma tillsammans med intervju och utdrag ur manuset till min debutbok.

   Nu letar jag förlag.

   Att leva som hemlös har många varianter. Alla är inte missbrukare som jag var. Även när jag hade nån tillfällig andrahandsbostad var jag fortfarande hemlös. Jag visste att det inte var annat än en temporär tillflykt- och ville inte att det skulle vara annat heller. Min bok är min berättelse och jag hoppas att du, min läsare, ska känna igen dig oavsett vad du lever för sorts liv. I grunden har vi nog samma funderingar i mångt och mycket, vi Jordens medborgare.

   Nu ska jag njuta av en vacker höstdag i Malmö Stad och passar på att önska dig en trevlig helg.

   På återseende kära läsare :)

Labels: , , ,