Installerade!

   Framme! Samma hotell, samma rum och samma fina havsutsikt. Det känns som att en riktigt avkopplande semester är i danande. Det ska bli så himla skönt att veta en hel del om var och vad vi kan göra utan en massa utforskande i år. Kan låta tråkigt för en del kanske men för mig känns det lyxigt och en del i att koppla av. Vi ska ju göra en massa sånt som vi inte gjort föregående år så lite äventyr blir det med. Sen är det ju så att varje dag i sig är färsk.
   Mina tolvstegsmöten är också säkrade här- onsdag och fredag kommer jag att vara på plats. Godis för själen ;)

Jag har jobbat hårt med mitt skrivande under året som gått och min lilla Pärla har också gjort väldigt bra ifrån sig. Att unna oss de här veckorna är en morot vi ofta påminner oss om när uppgifterna i vardagen står och rastlösar sig i kön.
   Jag är glad att vi kan resa. Min första tur från Malmö i tillfrisknandet gjorde vi till min mamma i Göteborg. Det var fruktansvärt tärande! Jag tänkte att jag aldrig skulle åka någonstans mer i hela mitt liv. Det från mig som älskar att resa! Att packa, planera, ta sig till tåget- ja, allt runtomkring var tuffare än tufft. Jag hade hört liknande historier från andra som blivit drogfria och jag hörde även ekot från alla som hävdade att det skulle bli lättare med tiden- fast då kunde jag inte tro det.
   Under den här resans förberedelser och ivägfarande fick jag beviset. Allt gick som en dans. Jag är uppvuxen med flygplansresor då vi bodde utomlands. På alla resor vi gjort har lugnet infunnit sig så snart jag satt foten på flygplatsen. I år kände jag lugnet även innan. Sånt som är nytt, alltså sånt som jag inte gjort i tillfrisknandet, blir alltid ett stort och ansträngande projekt. Jag får alltid uppbåda mod och kraft. Jag har fortfarande inte förstått varför det är så men jag vet att andra går igenom samma extrema motstånd.

   Nu har jag snusat upp min sista snuskudde. Jag köpte inte med mig något snus. Nu räcker det! Jag har varit rökfri i femton månader och hållt mig till 3-7 små snuskuddar om dagen sen dess. Nu tar jag steget in i nikotinfrihet och det kan inte annat än gå eftersom det inte finns snus här :D Jag har massor att distrahera mig med och glädjen över att vara här, värmen och alla äventyr vi har på lut kommer att bära mig. Jag får helt enkelt gilla läget som man säger. Vissa dagar därhemma har jag till och med glömt att snusa ända tills på sena eftermiddagen, så de här dagarna av abstinens kommer jag att klara. Annars får jag väl ta en restresa hem då... IIINTE! Ha-haaa!

   Nu ska jag somna om en liten stund. Klockan är 05.50 här, 06.50 hemma. Sen ska vi till Mercadona och handla lite mat och annat smått och gott. Bland annat en förlängningssladd till datorn så att jag kan sitta här på balkongen utan att slita ut mitt batteri.

   Jag önskar dig en trevlig början på den nya veckan kära läsare!

   På återseende hoppas jag ;)

Labels: , ,