Inte avslöja för mycket...

Min boks "få-publicerad-process" är så pååå! Det händer nya saker med det hela tiden. Jag fick punktering och var tvungen att gå från mitt gym vid Dockan genom halva stan för att göra ärenden. När jag till slut har två minuter hem och bara ska in på Triangeln för att handla lite träffar jag en vän som har en vän som skriver och plötsligt står jag och pratar med en helt okänd människa i telefonen om tips och kontakter och branschen!

Så här ser det ut hela tiden nu. En laserskrivare som jag erbjöd mig lämna till välgörenhet åt en granne som flyttade visade sig vara omöjlig att få second-handarna att ta emot. Då upptäckte jag att den var full med lasertoner så jag har skrivit ut 1200 sidor på den, alltså 6 manus, som jag skickat till förlag ;D

Jag blev medlem i Liv i Sverige- en förening med välrenommerade och etablerade författare, skribenter och journalister i styrelsen och som erbjuder två lektörsläsningar för en medlemsavgift i föreningen à 150:- per kalenderår. Jämfört med en lektörsläsning som annars kostar 4000:- till 5000:- kronor- hos de billigaste! Tycker föreningen att manuset är värt att backas upp så har man plötsligt ett gäng Ivar-Lo pristagare som rekommenderar en till förlagen. Vilka hjärtegoa litteraturmysarälsklingar! Va'!! Mumsigt är livet idag!

För att inte avslöja för mycket så håller jag inne med en hel del av min bakgrund i min blogg. När boken väl är ute blir det mer av den varan. Jag tänker i och för sig också på att skillnaden mellan det vanliga liv jag har idag, som jag skriver mycket om här, kan vara upplysande vad det gäller synen på beroende som en sjukdom. Kontrasten mellan hur sjuk jag var i mitt aktiva beroendes vansinne och dagens tillfrisknande hoppfulla verklighet... När du som läsare får bokens innehåll att jämföra med då alltså ;)

Nu ska jag stoppa frukost i ansiktet o knalla iväg till ett tillfrisknandemöte kl 11. Härlig söndag på dig kära läsare och "Gör en bra dag" ;) Hoppas vi ses snart igen!

Labels: , ,