Refusering med smör på ;)

Hittade en länk till en blogg av grundaren till förlaget OrdTextMening, Anna Lindvall Olsson. I höstas fick jag en mycket positiv feedback av henne i samband med hennes förlags refusering av mitt manus, där hon ändå bland annat förklarade deras beslut med;

"Men jag känner att vi inte kommer att klara av att marknadsföra och få ut boken på det sätt som den förtjänar." 
En refusering som verkligen motiverade mig till att fortsätta jobbet mot att få min bok utgiven! :) (Refuseringsbrevet var kantat med fler lovord men dom låter jag vara privata så länge.)


Häromdan satt jag och småsurfade och plötsligt fick jag fram ett blogginlägg som hon gjort efter det och som gladde mig enormt att få läsa;

http://annalindvallolsson.se/blogg/post/Refusering.aspx


Uttrycket "samhelvetet" var något jag myntade i tonåren och som jag använt i manuskriptet. Det avslöjade att det faktiskt är mitt manus hon syftar till i inlägget.


Jepp, jag fortsätter målinriktat och siktar på en tryckt upplaga under första halvåret 2012- i egen regi om inget förlag nappar. All positiv kritik jag fått har äntligen landat i mig och jag kan, med en vansinnigt pirrig känsla i kroppen, säga och verkligen mena att; 
JA, jag har bestämt mig! Boken kommer att kunna stå i din bokhylla nästa år om du vill kära läsare ;)


Godkväll och jag önskar dig en trevlig helg, fina du! Jag ska spendera den i den tidiga förälskelsens tecken och känner mig som en tonåring i en 45-årings skal... ;D 


Livet är bra på just nu- hi-hi. Haj-haj på dig- vajert mycket haj!


(Jag förstår inte varför det blev high-lightat i vitt men  jag hoppas du har överseende ;)






Labels: