Resfeber :)

   Om en vecka sitter vi och njuter i de ljumma Atlantvindarna på Teneriffa... Det blir fjärde gången jag är där sedan jag påbörjade mitt tillfrisknande. Ett år var jag på Gran Canaria men trivdes inte så bra där. Året därpå vann jag en veckas resa för en person och valde Teneriffa vilket jag är riktigt glad för.
   Tolvstegsföreningen jag är med i har helt underbar gemenskap där och i år har de flyttat mötena in till Los Cristianos, en promenad på 20 minuter från vårt hotell i Las Americas. Jag ser fram mot att träffa mina vänner där igen!
   Vi vandrar med ett svensk/amerikanskt par som är väldigt kunniga om öns historia och fauna och trevliga, barnkära människor på kuppen :) En gång i veckan ska vi avnjuta trekking med dom.
   Sen har vi Siam Park som är ett av världens bästa vattenland att se fram mot. Resten av tiden är det bad, sol och myyys som gäller. Tre veckor i vår syn på paradiset!

   Jag är enormt tacksam att jag får ge min dotter upplevelsen av att resa. Jag är uppvuxen på flygplan och äventyr eftersom vi flyttade utomlands när jag var fem år. Jag var lite orolig när vi skulle till Spanien första gången eftersom jag levt rövare där förr i tiden men det gick väldigt bra ända från första resan dit. När andra vuxna började dricka framåt kvällningen fick min tacksamhet över att jag slapp bli full ännu starkare fäste i mig. Inte för att någon av dom jag såg blev så besatt som jag var när jag använde alkohol-  min tacksamhet grundade sig på att jag kände, som om det varit igår, hur sjuk jag blev av att dricka och en avsmak spred sig i hela min varelse.

   Lika overkligt som det känns att jag inte missbrukar längre, eller ens har sug efter att göra det, lika overkligt kan det kännas att jag faktiskt gjorde det under så många år...
 
   Nu ska det lagas god middag och inväntas min charmör som ska dinera med oss ikväll. Mmm-mums!

   Jag önskar dig en trevlig kommande vecka kära läsare och på återseende innan vi flyger iväg hoppas jag ;)

 

Labels: , ,