Snart kommer vi!

   På Teneriffa har jag min andra favoritgrupp i mitt tolvstegsprogram. Jag kände det första gången jag satte min fot där. Ett märkligt lugn som spred sig inifrån och ut bara på att gå in genom dörren. Precis som man ska ställa sängen där hunden går och lägger sig i en tom lägenhet ;)
   Jag har varit på massor med olika i grupper både i Sverige och i Spanien men ingenstans har jag känt en så påtagligt fysisk förnimmelse av sinnesro, utom i min hemmagrupp i Malmö så klart. Det ska bli härligt att träffa alla vännerna igen och sitta på mötet där jag förstår en femtedel av allt som det delas om. Magiskt!
Jag får alltid läsa högt där också- min väninna ger mig alltid nån text att inleda mötet med. Det är tur att spanska mest är att läsa precis som det stavas. Muy bién för min sparsamma espanol.

   Jag ska fortsätta skriva både här och på Bok nr 2 när vi är på resan. Jag vill vara disciplinerad med mitt fortsatta skrivande. Eftersom jag siktar på utgivning av den första boken under första halvåret 2012 så vill jag vara en bra bit på väg med andra boken. Plus att det skrivandet flyter på bra nu. Jag har kommit in i det annorlunda upplägget och ska snart skicka iväg ett kapitel till en socionom för att få lite feedback på innehållet.
   Men med matlagning och städning blir det ren semesteeer! Är riktigt mogen för det just nu! Frukost vill vi alltid äta på balkongen och med våra favorit ingredienser, men lunch och middag blir det inte att lagar varje dag i alla fall. Fast vi tycker det är mysigt att äta det på balkongen med. Bodde jag på värmen året om skulle nog matplatsen vara utomhus :D

   Fick veta att Susanna Alakoski har lite tips till mig... Jag hade skrivit en grej till Malmö Stads arbetsrehabiliteringscentrum Portalen som lästes upp på deras jubileum idag. Jag vet inte mer just nu om hur, när, vad eller om det ens hade med det uppläsandet att göra bara att jag nu inväntar att få prata med personen som mailade mig om den här bomben!

   Tålamod är en dygd och har jag kunnat vänta i fem månader som det gått sedan jag beställde resan ska jag väl kunna vänta tills imorgon med närmare besked om detta...

  Nu ska det glufsas pang-pangkakor med äkta dala-blåbärssylt som vi fått av pappa och hans nya fjälla. Mmmm-m!

   Ha det gott kära läsare och på återseende hoppas jag!