Som på räls...

   Ojojoj!
   I mitt nya liv är det ofta, ja-a, dagligen som den ordalydelsen har dykt ur munnen på mig. Den färgas, beroende på siuationen, av de oändliga spektra i känsloregistret. T.ex. mitt barn kliver ut framför röd gubbe- ojojoj! Jag upptäcker att mina byxor sitter urbra- ojojoj! Jag upptäcker att dina byxor sitter urbra- ojojoj! Jag är för hungrig- ojojoj! Jag äter ett ägg och blir människa inom loppet av 30 sekunder- ojojoj! Jag möter en god vän på stranden- ojojoj! Jag känner en tillhörighet med omvärlden- ojojoj!
   Så har det sett ut de sista fem och ett halvt åren. Och nu, nu har ojojoj fått en helt ny dimension sedan jag för första gången på sju år är intresserad av en man- OjOjOj!!! Oooch, det är ömsesidigt- OJOJOJ!!! Shitt-friterade-avlångtskurna-potatisstänger vad ojojoj-igt det blivit i livet! Trots att inget särskilt, som ovan nämnda händelser, inträffar ligger ojojoj hela tiden! Utmattad... och lycklig.

   För att återgå till rubriken så är det nästan lite läskigt vad saker går som på räls. Från ungefär ett år i tillfrisknandet (när jag började förstå vilket enormt okänt existentiellt hav jag gett mig ut på) sa jag till mig själv-  
   "OK Säfström, nu är det det här som gäller: Skötseln av tillfrisknandet ska vara på plats. Barnet, familjelivet i ordning. Hemmet i rullning. Intressen och motion införlivade. Sysselsättning säkrad. SEN kanske du kan börja att ens tänka på att träffa en karl!"

   Vad händer? Jo, efter en sommar där jag sparkat igång bok 2 och två veckor efter att jag skickat iväg mitt manus som jag nu äntligen är nöjd med- då händer det! En helt underbar utveckling som jag inte har någon styrsel över och känner mig lite tokig i...

   Som sagt, nästan lite övernaturligt på tuff-tuff tåget... och heeelt underbart att få vara lite prillig ;-)

   Jepp- spännande fortsättning följer och nu ska jag stänga av allt med en TV-serie (lycka till med det- ojojoj) och jag ser fram mot att bli normal igen, men det sägs att tar minst ett halvår ;D

   Jag hoppas du står ut med mig under den tiden kära läsare!

   Signing out med ett rungande- OJOJOJ-tuff-tuff-tuuuuut!!! ;D

Labels: , , ,