Himlen är vacker över stan just nu...

   Tillbaka hemma! Jag sitter och tittar söderut över Malmö stad från mitt fönster framför min skrivarsekretär. Solnedgången färgar himlen krämigt blå-rosa och jag njuter av att vara "himma". Jag älskar Malmö och det blir mer och mer av den känslan för varje år. En stad med historia, en stad med liv och en stad i den ständiga förändringens anda. Jag är kär i Malmö. Så var det ute i diggivärlden också ;)

   Jag är väldigt glad över att jag är nikotinfri. Det var en hemsk avtändning och jag gör aldrig om den. Det känns att vara hemma hemma utan att ha belöningen av en snus som morot till min motivering för att göra olika saker. Samtidigt är det en ljuvlig känsla att leva så här "raw-igt"... Livet på riktigt!

   Idag var jag och röntgade mina höfter. Jag har fått en konsekvens av ett ordbildningsspel på FB!!!
   Jag satt helt besatt i 1,5 år ungefär och spelade med felaktig kroppshållning och har fått problem med mina höfter. Det riktigt tragi-komiskt och jag borde ha lyssnat på min kära terapeut i behandlingen som sa till mig att jag MÅSTE göra ALLT med MÅTTA... Så, 45 år gammal inväntar jag nu besked om hur och vad som skadats. Om det inte är skelettet så blir det vidare remisser till undersökningar av muskulaturen.
   Min dotter sade till mig att när jag spelade var det precis som när jag drack. Jag viftade bort henne och spelade på tre månader till. Nu är det 2 år sen jag slutade och för en månad sen tog jag äntligen tag i hälsoproblemet jag orsakat mig själv. INTE klokt!
   Spännande och förhoppningsvis läkande fortsättning följer.

   Idag tittar jag på liftkort, skidutrustningsuthyrning och skidskola uppe i Bjursås i Dalarna där vi troligtvis åker på sportlovet. Jag har familj där så vi har boendet. Sen sitter jag framför datorn 00.00 natten till dag 90 innan vår avresa och köper biljett till tåget. Det går att få Dalarna t/r runt 500:- Det är så jag fixar våra små resor hit och dit i vårt avlånga land. Det gäller för mig att vara om mig och kring mig tills jag säljer min bästsäljare :)

   Nu är himlen blodapelsinröd i horisonten och med det i blickfånget avslutar jag dagens blogg.

   Jag önskar dig, kära läsare, en fin fortsatt vecka och en lika fin solnedgång som den jag knappt kan slita mina ögon ifrån just nu!

   På återseende hoppas jag! :)

 

 

Labels: , , , ,