Lyckades vara ledig 10 dagar av 21 iaf...

   Ännu en dag på soliga Teneriffa. Vi har haft stormigt ett par dagar men solen har inte övergivit för det utan har gassat på. Jag är inte så mycket för att ligga och sola men har i alla fall gjort mitt bästa med att jäsa i år.

   Jag kom ner hit ganska slutkörd efter ett halvår av radikala och omvälvande skeenden. Att jag enligt en sju månader lång undersökning på UMAS lider av utbrändhet gör att jag måste vara väldigt portionerande med min energi. Den diagnosen var en stor del till varför jag började skriva på min första bok. Det är en sysselsättning jag kan ägna mig åt när det finns energi över. Jag skriver också 90% av råmaterialet på natten när resten av världen stängt ner. På dagtid finns det alltid något jag måste göra- typiskt oss som bränner ut oss. Ingen naturlig stoppknapp. Så jag brukar sitta en och en halv till två och en halv timme, nånstans mellan 02 och 04.30, 4-6 nätter i veckan.

   Som rubriken antyder hade jag planerat 21 dagar ledigt här i år. Men, men... Jag var otroligt duktig som klarade 10! För mig som gått i väggen finns egentligen inte helger och semestrar. Jag utför ett heltidsarbete varje dag och är helt slut på kvällen- då har jag ändå alltid vilat minst två gånger under dagens lopp. Det där med stoppknappen eller förmågan att sippra ut lagom med mängder energi beroende på syssla finns inte som funktion i mig. Allt är helt PÅ! Jämt! Förhoppningsvis blir det bättre med åren men enligt vad min undersökning visade menar min läkare på att jag inte kommer att kunna ligga en arbetsgivare till last i mitt liv... Så det innebär att jag känner en press- i sig iiinte bra men jag vägrar bli pensionär! För att jag ska få ut mina två böcker, som den här serien är planerad att bestå av, behöver jag vara discplinerad och göra verklighet av mina visioner. Jag känner mig ändå ganska utvilad och HAR överlevt nikotinstoppet plus att jag sovit riktigt bra sen vi kom hit. Sen var det precis som att jag bara sattes på härom natten och nu skriver jag igen. Fast inte inatt! Någon måtta ska jag ändå försöka hålla.

   Nu ska jag strax Skypa med min vackre charmör och invänta den lilla pepparkakans uppvaknande. Det är en ny bra dag i danande här och jag önskar dig detsamma :)

   Trevlig helg på dig kära läsare och på återseende hoppas jag!

Labels: , ,