Vila. Ta det lugnt. Sitt still i båten...

   Iiinte mitt naturliga tillstånd måste jag tillstå! Så nu har jag rensat papper, sidoköksbänken (skinande rent och tomt på dess glänsande värmetåliga plast ;), sorterat dotterns samling med "titta-vad-jag-gjort-i-skolan-idag"-samling från förra årskursen. HEPP!

   Sen måste jag spara lite för det här post-op tillståndet går nog inte över än på några dagar. Att skriva vidare på boken är jag inte i form för förrän tidigast på fredag men troligtvis på måndag(gah). Det blir till att slå in julklappar, färga håret och kolla lite skåp och lådor imorgon.

   Nedsövningen ja. Joo, det var ingen fara. Jag var orolig för att jag skulle väcka upp den sinnessjuka utsugerskan jag var i mitt missbruk om narkosen skulle ge mig mersmak på att berusa mig, men jag är mig själv ännu :) Lite mer nikotinsugen än vanligt men annars så rullar tankar och tacksamheten på som vanligt. Jag var på möte idag och ska gå imorgon igen. Det blir även ett fredagsmöte. Jag var på tre möten på tre dagar innan operationen också och det känns tryggt att jag inte ruckar på mitt tillfrisknande. Snarare tvärtom. Jag lägger in en extra växel både i bra och svårare lägen.

   Det har varit en mycket fin dag trots min rastlöshet. Julpyntet skötte dottern om, vi var ute och gick (sakta) tillsammans efter hennes accordeonlektion och köpte varsin chokladkalender och SVT:s. Sen kom Finingen och vi åt middag, gick ut och lyssnade på musik på Far i Hatten och jag tog en till stilla promenad med honom också. Kan inte bara vara hemma heller! Som sagt iiinte mitt naturliga tillstånd ;)

   Nu ska jag i alla fall inta sängläge. Jag önskar dig ett gott slut på den här veckan kära läsare och som alltid, hoppas jag, på återseende!

Labels: , ,