Inte konstigt att jag har chokladsug!!!

Ja-ja! Alltid lär jag mig nåt nytt men hjälper det min chokladbesatthet? Återstår att se...

Satt här och tyckte något synd om mig själv eftersom jag inte kan träna ännu efter operationen förra måndagen. Bestämde mig för att forska lite i adrenalin- och endorfinsubstanserna. Jag har nämligen "lite" abstinens då jag är van vid att röra mig fysiskt ungefär 5 dagar i veckan på en lagom, men ändå, träningsnivå. Jag har förstått att min vardag blir mer hanterbar med träning på regelbunden basis. Sanningen i det blir väldigt tydlig när jag plötsligt inte får mina pass.

I brist på den motionen och utan möjlighet till ens ett svettigt städpass hemma, vilket jag vanligtvis gör minst en gång i veckan, har jag balanserat på humörravinens kant i 10 dagar. Ena sekunden ser jag mig som värdelös och är på väg utför måendestupet för att i nästa rycka upp mig och unna mig vila och GottGott och, inte så framgångsrikt, ignorera rösten som envist påminner mig om att allt jag stoppar i mig inte kommer att förbrännas som det brukar. Och allt detta i Julmatens- och GottGotts Högtid! Heliga julkarameller och alla deras sockerarters brorsor vad jag behöver göra min motion!!!

Ja-ja, till vad jag lärt mig idag. Endorfiner får jag tydligen av choklad. Det verkar som att min kropp är helt överens med de tyska julgåvopåsarna om att tillföra sig dessas färgglatt folieomsvepta chokladfigurer i brist på gymkickarna. Min syster tyckte att jag borde kolla skräckfilmer för att tillsätta adrenalin och det verkar ju vara en sundare approach. Själv är jag helt hjärnslö och väldigt godissugen. Vet ej vad jag vill med det här blogginlägget annat än att få medömkan, tips om nyttig Toblerone och medömkan igen... Jag är i träningsabstinens och gillar det INTE!

Annars är livet på topp (he-he). Kärleken till livet- mig, barnet, mannen och mina nära frodas. Så länge jag tar hand om mitt tillfrisknande, och det även i dessa kroppssubstansabstinensers tidevarv, tar jag mig igenom vad som helst!

Trevligt slut på veckan och en fin helg på dig kära läsare.
Och som alltid- på återseende hoppas jag :)

Labels: