Liten summering av 2011

   Vilket år! Jag har gjort så otroligt mycket och runt omkring mig, med mig och med andra som jag känner och följer  har det hänt massor. Jag är så tacksam att jag lever i en verklighet och har skaffat mig en omgivning där fokus ligger på nya utvecklingsmöjligheter. Förr gick jag och de jag omgav mig bara med minus och värre än så- jag skaffade mig ofta grava konsekvenser och var till och med och snuddade på döden, många gånger...
   Tacksam är bara förnamnet! Jag är med om enormt mycket idag och det är för att jag ser till att vara med och göra ett bra liv! 2011 skulle kunna fylla många ark med stort och framförallt smått som förgyller mina dagar men det handlar om vad som är pärlor för mig i mitt hjärta och nog inte så intressant för andra.

   Men lite och förhoppningsvis underhållande summering klarar jag nog ;D Här kommer snabbgenomgången;

  Världens längsta vinter som gjorde att jag tog mig igenom tredje andningen med rutiner på träning och kost samt ett fördjupande av mitt beslut om att sköta mitt D-vitaminintag (vilket rekommenderas å det starkaste- googla!!!)

   Sommaren var sämst på hundra år i Skåne vilket gjorde att jag, Den Bad- och Soltokiga, fick chansen att utveckla nya prioriteringar för dessa månader. Jag fick in en disciplin på mitt skrivande + att jag upptäckte att livet faktiskt kan vara givande utan att jäsa playa så snart solen skiner (riktigt revolutionerande insikter för mig!).

   Jag köpte Teneriffa-resan redan i mars och överlevde längtan till avfärden i oktober. Lärde mig mycket om att vara här och nu ;D

   Bytte skola för min älskade dotter efter fyra år av kamp. När klassen äntligen fungerade i trean fick dom en lärare som jag inte kunde acceptera... Vilket "Hallååå"!

   Blev publicerad i "Aluma"- YES!

   Började dejta Finingen och är fortfarande med honom... Mmm :)

   Reste våra tre veckor.

   Bröt nikotinet! HURRAHURRA för mig!

   Gjorde en rutinmässig operation, men ändå ett ingrepp där nedsövning var nödvändig, och klarade det med underbart stöd, som jag både bad om och blev erbjuden och tog emot, samt öppna kort :)

   Jag har haft mina rutiner rubbade dom sista månaderna men har tillit till att jag tar tillbaka regelbundenhet i "dotterengagemang", skrivning, träning och kostvanor allt eftersom och jag har faktiskt inte övergett allt helt utan kör på i de spurtar jag har förmåga till- INTE slå på mig själv ;D

   Och sist men inte minst- imorgon natt är det GOTT NYTT ÅÅÅR!
 
   Så lite upp och lite ner har det allt varit men känslor kan inte döda mig och jag tar mig igenom livet på livets villkor som man säger. Allt med hjälp av min villighet, andra människor och min tillit till andlighetens bärande kraft.
   Jag ser framåt med tillförsikt. Läxan med att leva här och nu får jag förnya flera gånger om dagen och när jag gör det är livet mycket mer hanterbart. Ett så enkelt men genomgripande levnadssätt!

   Jag önskar dig ett Gott Nytt År kära läsare!

   Som alltid, hoppas jag, på återseende och kom ihåg- nu är vi på väg mot ljusare tider! Hopp, hopp och hoppeli hopp.

   Kram till den som vill ha :)
 
 
 

Labels: ,