Krasslig. Skönt. Slipper gå ut!

   Den rubriken låter inte som jag! Men den är djupt innerligt menad, direkt från hjärtat! Vilket väder! Nu ska det ju vara vår ju... Jag skriver på med Bok2 och är vänligt men bestämt avstängd från alla kala grenar och rundblåsten (- motvind vilket hörn du än rundar) som härjat i Malmö senaste dygnen.
 
   Sen har jag fyllt på med värme i Jordanien. Det var värme både för kropp, knopp och själ.
   Jag är fortfarande kvar med halva min varelse bland Röda Havets vågor, Aqabas härliga lokala restauranger och snirkliga gator (där man kunde gå utan att möta andra turister stup i ett), Wadi Rums mångfärgade sandbergsklumpar mitt i öknen och Petras starka historiska atmosfär med sina otroliga arkeologiska skapelser. Mmm-MUMS!
   Mest av allt, som jag skrev i början på veckan, är det dock mitt hjärta som är fast rotat med det jordanska folket. Barn, kvinnor och män som är så i praktiken tacksamma, vänliga och innerliga är sällsynt att vara bland här på jorden. Wallah! (- Jag lovar!)

   Alltså - Jordanien rekommenderas varmt! Hela familjen körar ;)

   Fredag. Som skrivet är jag lite krasslig och det var länge sen. Ont i kroppen och nyser. En typisk lindrig Lottensläng. Jag blir knappt aldrig sjuk och tycker inte om när jag blir det. Men som jag brukar vänder jag situationen så gott det går till något positivt och gläds åt att slippa gå ut mer än det allra nödvändigaste. Idag tror jag i alla fall jag ska gå med Krillet till skolan så att jag får lite luft samtidigt som jag njuter av en extra dos barn. Hon spelade konsert med sitt nya accordeon i onsdags och gu' vad hon är modig och underbar. I helgen försvinner vår Scout på läger med sina 'med"alltid-redo"isar' så jag ska passa på med lite kvalitetstid. Hon umgås just nu med hela huvet med andra än oss. Tre veckor med bara föräldrar är tydligen ett överrågat mått vuxna ;)

   Kära läsare. Jag önskar dig en solig helg i sinnet. Med uppåtstämning i våra hjärtan klarar vi dom här sista dagarna tills plusgraderna tar över! Tillsammans är vi starka, varma och glada! HÄÄÄPPPPPPP!

   Lövigt, knoppigt och 15+igt rungar jag nu in våren med ett varmt
 
   HajHaj!

P.S. Varmt välkommen till Maria Bielke von Sydows boksläpp! 18/4 Malmö Stadsbibliotek kl 18! D.S.

Labels: , , , , , , , ,