Mmm! Måndag!

   Tra-la-la!

   Vissa helger är bara helt enkelt underbarare än andra helger :) Vilket var fallet för mig det gångna två och halvt dygnet. Det gjorde den här måndagen till en fräsch och laddad sådan. Glufs på livet!

   Vad har jag då gjort? Inget speciellt men ändå urspeciellt. Jag har tagit det lugnt med alla måsten. Vilat ut. Promenerat. Krillet och jag var på bio igår och såg en helt underbar film - Croodarna. Hon sa att det antagligen skulle bli den sista barnfilmen hon såg i livet men det vet jag inte om jag kan tillåta - det görs så himla mycket bra film! ;)
   Sen såg Älsklingen och jag Iron Man 3 i lördags med ett gäng kompisar och även om bio är ett av de mest tysta sätten att umgås på är man ändå där tillsammans och vet det. Filmen var helt okej också. Tiden flög precis som Iron Man.

   En annan sak som har lättat mitt sinne den här helgen är att jag ser ljuset i tunneln på kapitlet som handlar om relationer i tillfrisknandet. Heliga frikadeller vad det har känts på att få till det. Två, tre sidor kvar och det ska jag klara av idag och imorgon. Behöver tydligen sätta lite deadlines för mig själv.
   Efter det blir det kapitlet om andlighet. Sen är det bara att tuta och köra med sammanfattningen på 30-40 sidor. SEN är det redigering, typsättning, inlagan och omslag kvar. Siktar på boksläpp av Bok2 till hösten.
   Ljuset i tunneln!

   I början av mitt tillfrisknande hade jag svårt att förstå vad folk menade när dom sa att relationer var bärande i livet. Det var för att jag aldrig varit kapabel att uppskatta och vårda dom. Idag är det annorlunda. Jag har en tendens att vara självcentrerad men när jag vårdar relationerna med mina nära och kära och delar livet med dom är verkligheten en mycket härligare plats att vara i. Det kunde jag inte så länge som jag hade alkoholen och dom andra drogerna i mitt liv.
   Tacksam :)

   Kära läsare - jag önskar dig en fin vecka fylld av lugn och leenden med dina nära. Livet är nuet och alla dessa nu är vad som fyller skattkistan av vad som är beständigt inombords. Guld, bilar och datorer i all ära men, mnja, - rikedom som faktiskt är ovärderlig och verkligen består är något helt annat ;)

   Stor kram till den som vill och så rungar jag här av dagens inlägg med vårtjutet ekande i ettor och nollor - YEEEHAAAAAAA!!! -

   HajHaj!

 

Labels: , , , , , , , , , , , , ,