Alla sover. Endast måsen är vaken, eh, och så jag förstås...

   Klämdag! Tjohoo! Så vi passade på att hälsa på hos mamma uppe i norr - i Mölndal söder om Göteborg.

   Liseberg tillsammans med alla Sveriges runtbussade skolungdomar. Det är ändå mindre folk i kö till karusellerna än i juli :)

   Sen var jag på ett helt underbart tolvstegsmöte i Mölndal igår. Trevligt värre. Jag börjar lära känna lite medlemmar här uppe också. I alla fall så där Hej och Tjena. Sen blir alltid lite innerligare Hejande och Tjenande eftersom det vi dryftar på möten är lite djupare än vad jag gör med folk på trottoaren hemma ;)

   Igår var annars en mycket känslosam dag. Det var två-årsdagen av min styvfars bortgång. Krillet och jag ska gå till minneslunden och lägga blommor innan vi far hem.
   Sedan hade mamma bestämt att vi skulle välja ut vilka smycken vi skulle få när hon går bort. Syrran och jag satt med henne vid köksbordet och det blev en väldigt fin stund.
   Jag kan inte föreställa mig hur min värld skulle se ut utan henne och håller mig i nuet, tack så mycket, och så länge hon finns här så finns hon här. Jag vet inte om det går att förbereda mig för den dagen. Det är nog annorlunda om personen är allvarligt sjuk och man vet att slutet är ofrånkomligt nära. Idag känns det overkligt att ens försöka sätta mig in i.
   Mamma ville i alla fall få det här gjort och eftersom hon, som hon säger, inte har något intresse av sina smycken längre var det ett praktiskt beslut då syrran och jag med döttrar för en gångs skull var i trakten samtidigt.
   Praktiskt och praktiskt - känslosamt värre var vad det var!

   Kära läsare - det blir varmare för var dag och det blir till att promenera massor idag. Det doftar växtlighet och min vinterkoma börjar släppa. Jag önskar dig en härlig helg i allt levandes tecken.

   STOR kram till den som vill! Och med ett ljusgröna löv- och bladigt rungande över spårvagnar och berg- och dalbanor avrundar jag dagens inlägg med ett rungande

   HajHaj!

P.S. Fortsätter tipsa om otroligt fin läsning -
"Ingemar Bergman kände aldrig skuld" och "LOREM IPSUM"

De första två delarna i Maria Bielke von Sydows trilogi. Mycket annorlunda, raka och spännande böcker. Om livet och med verkligt oväntade förlopp. Riktigt bra litteratur!

Labels: , , , , , ,