Ännu en underbar födelsedag till handlingarna!

   Men här ska det firas i dagarna två. Idag blir det jordgubbstårta med hallon och blåbär.
   Igår hade vi hemmagjord glass i den födelsedagsfådda glassmaskinen och det blev uuurgott! Yes! Och det var uuurlätt att göra! DubbelYes! Tanken är att vi ska göra egen lightglass eftersom vi håller sockerkonsumtionen nere och att svänga ihop en glass med sötningsmedel eller enbart bär eller frukt är en härlig helgmorot.
   Men vi har ju bara nosat på glasshimlen (gu' så gott det blir när den är hemmagjord) så ikväll blir det Dajmglass som snurrar på Krillets beställning. Hon ska iväg med Fältbiologerna hela helgen och där blir det bara mjölksyrade morotspinnar ;)

   Jag älskar att fira min födelsedag. Jag vet inte vad det är med det nu när jag är så där lite 40+ men det blir bara bättre för varje år tycker jag. Härligt att leva :)

   Nu blir det rekordkortisblogg idag. Krillet ska upp. Älsklingen sov över och skulle inte upp förrän sent så jag passade på att snusa med. Fina gräjjor!

   STOR kram om du vill ha'n kära läsare! Jag önskar dig en fin helg med mycket yra vare sig du är Eurovisionist eller ej! Helgen hos mig ska gå i skrivandets tecken. Nu är det fullt ös. Vilket spännande kapitel att pränta ner...

   Vårigt, varmt rungar jag av med ett melodiöst

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , ,