Avslutningsföreläsning för blivande kriminalvårdare :)

   Nu har jag en vecka kvar till den här föreläsningen. Att föreläsa är mycket givande och när jag gjorde det för 7, 8 och 9:an på Bladins var det något som rörde om hela min varelse. När jag nu ska föreläsa inför de här nyutbildade kriminalvårdarna kommer jag att uppleva samma sak fast på andra plan.
   Att få chansen att skvallra på beroendesjukdomen är stort! De här människorna kommer att möta massor med personer som har beroendeproblematik, merparten av dem de ska vårda har droger i sina liv.
   En till sak som jag kommer att belysa är hur vanligt det är med missbruk och att flagga för att sjukdomen härjar i vårt samhälle - inte bara i kriminella kretsar.
   Mest av allt ska jag fokusera på att vara en boost för att visa att det inte finns några hopplösa fall och att alla människor kan göra radikala förändringar i våra liv för att höja livskvaliteten ;) Det ska bli riktigt spännande!
   Jag är mycket tacksam att jag får chansen till sånt här :) +++

   Blå himmel idag. Tvätt, motionscykling och vinka av det lilla Krillet står på schemat.
   Förutom skrivande så klart. Det går framåt. Jag har ca 120 boksidor klara och siktar på 60 - 80 till. En månads plitande ungefär. Jag kommer att bli klar med det här temabestämda kapitlet till nästa onsdag sen är det 30 - 40 datasidor som mer kommer att vara kapitel om livet överlag.
   Den här boken har jag absolut ingen koll på intressanthetsfaktorn av. Enligt min kära Katja Hjelm-Podlewski är den både välskriven och gripande men jag åker berg- och dalbana. Tryckas ska den och släppas till hösten - det är allt jag vet.

   Kära läsare! Jag önskar dig en FinFredag och en LjuvHelg med mycket frisk luft, växtlighetsdoft och mys.
   Här ska det jäsas järnet. Ett Krill ska åka bort över helgen och Älsklingen är ledig. Tänk att jag skulle få en liten familj i livet. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig den här känslan i mitt aktiva missbruk. En grund av stadigvarande kärlek...

   Stor kram till den som vill och med siktet inställt på all värme i världen till oss denna sommar rungar jag av med ett badigt och stekigt

   HajHaj!

P.S. Studiematerialet till "Jag ville bara dansa" - "När börjar egentligen dansen".
Gratis att beställa på din NBV-avdelning.



Labels: , , , , , , , , , , , ,