God tisdag! Mycket bra ny bloggdag!

   En vecka in i testet av tisdag som ny början-på-veckan-bloggdag verkar det vara en hit. Jag cyklade en lång runda på morgonen igår och starten på veckan blev lyft. Prövotiden fortsätter definitivt!

   Idag utlovas lite spridda skurar och tur är det. Jag skriver på och det går väldigt bra. Det behövs dammsugas men prioriteringen får ligga på Bok2. Jag brinner för att få ur mig just nu och eftersom ingen av oss är dammallergiker får det vara som det är ett par dagar till. Torsdag ser ut att bli en bra städdag.
   Sen är det precis som med att jag fått lägga om måndagsbloggen - jag behöver hela tiden se över mitt dagsschema och tisdag är den stående tvättdagen. Jag har så svårt att förstå att jag inte kan svischa omkring och göra allt... Att jag ens tänker tanken att städa och tvätta på samma dag visar hur liten acceptans jag har för min diagnos. Ändå är det 4!!! år sedan jag gick i väggen... Utbrändhet suger! Kära läsare - om någon någonsin säger till dig att du borde lugna ner tempot GÖR DET! Punkt och HÄPP!

   Ja, ja. På en gladare not - sommaren är här! Motionsrundan igår var helt ljuvligt fylld med dofter och grönt.
   Sedan har jag öppnat upp för bokningar av föreläsningar till hösten. Nu när Bok2 ser ut att bli klar ;) vågar jag småkika på annat. Det blir sparsamt med framträdanden så klart men det ska bli jättekul att få prata kring det nya livet igen. Sandvikens NBV håller på att kolla på en liten "turné". Jag kunde ju baka ihop det med ett besök hos pappa i Dalarna. Ta med Krillet till sin AM (AndraMormor) och morfar.
   Det blev så himla bra när jag var uppe där förra året och föreläste i Falun. Jag är fortfarande nykläckt inom det här men då var jag alldeles ljust, ljust ljusgrön. SVT, DalaDemokraten och FaluKuriren var ändå på hugget. Hoppas på liknande media i år.

   Nu börjar det bli dags att förbereda frukost, sjunga lite glada smäktande kärlekssånger och reflektera över hur fortsättningen på kapitlet skulle kunna skrivas. En morgon i glädjens tecken.

   Kära läsare! Jag önskar dig en fortsatt grönskimrande vecka. Precis som det nyutslagna kan vi välja att möta dagen med färska ögon och göra dagen spännande och ny!
   STOR kram till den som vill!

   Jag påminner om att det går att beställa studiematerial gratis till "Jag ville bara dansa". Ring till ditt NBV-kontor. Kolla in introt till materialet NBVs hemsida Tryck här! Stolt över hur det blev!

   Nu är det dags för avrungandet av dagens inlägg, den andra tisdagsbloggens i "Dansa från Tårnas" historia ;)

   RungRung

   HajHaj!

 

Labels: , , , , , , , , , , , , ,