Mycket bra nu! Vår, varmt och...

   ... förstahandskontrakt, studiematerial, Bok2 på god väg (boksläpp i höst) och födelsedag snart! Maj Maj Måne - du har lurat mig till Skåne och här stannar jag gladeligen kvar!

   Det hade inte spelat så stor roll vad som varit på G i och för sig - maj är min månad och jag älskar att fylla år. 47 - det är det yngsta jag kommer att vara i det här livet ;) Det är nästan två veckor till själva Dagen men jag spritter redan. Glad!

   Tankarna går då till firandet och vad som ska bjudas den kvällen. Jordgubbstårta med grädde, hallonmos och blåbär. Favvotårtan av alla favvotårtor.
   Jag har ju tagit upp det här med socker och vikt litegrann här i bloggen och nu kan jag stolt säga att kärlekskilona börjar sina. 7,5 sedan månadsskiftet feb/mars.
   Det är totalt godisstopp förutom sista helgen i månaden. Vid jul, påsk och midsommar byts helgen ut och likaså vid födelsedagar. Sodastream med FunLights fräscha smaker är PartyNamNamfestligt, apelsiner är GottGott, jordgubbar är LyxLyx och så vidare.
   Egen komponerad variant av 5:2 - "vanlig" mat (ägg, kött, grönt, knappt pasta, ris eller potatis), knäcke men inget mjukt bröd alls 5 dagar i veckan. 2 dagar övervägande flytande intag - soppor, yoghurt, juice, ägg, nån knäckeskiva, frukt och fortfarande inget mjukt bröd alls!
   Mycket gott sätt att ha mathållningen på. Känner mig lättare till båda kropp och sinne faktiskt. Skön känsla. Lite mer om kosthållningen 5:2 och debatten kring den här.
   Det finns inga urstrikta menyer inom våra fyra väggar men lite flytande försöker jag hålla oss till det här sättet att äta.
   Det viktiga är att det är hållbart och gott i längden :) och som vanligt är äggen bärande.

   Idag blir det lite kortisblogg. Jag har manus att skriva och passar på nu när Krillet har sovmorgon.

   Vill flagga för ett par saker:

 Folknykterhetens vecka.
Gå in och kolla  den här länken - IOGT-NTO Nära dig, för att få reda på var du kan engagera dig i dina trakter :)

   Maria Bielke von Sydows andra bok i sin trilogi om Helena, Pär och Sylvia är ute nu och mycket, mycket läsvärd. Nutidsroman med gripande innehåll!
   "Ingemar Bergman kände aldrig skuld" och nu andra delen "LOREM IPSUM". Köp gärna genom Marias förlag och gynna egenutgivaren själv! Böckerna finns också i handeln.

   Såja kära läsare! Jag vill önska dig en vecka med avklädda ben, sol i skinnet och sinnet. Yippeee, Tjohoo - nu är vår och snart fyller jag år! Hurraaa! ;D

   STOR kram till den som vill! Vi ses på andra sidan Flygare!

   RungeliRung

   HajHaj!
 






Labels: , , , , , , , , , ,