Nya bloggdagen! Febern yrar!

   Jag som aldrig blir sjuk får nog sluta säga att jag blir aldrig sjuk för nu har jag en andra feberattack på två månader... Hm. Inte min grej.
   Vill vara ute och cykla vilt i den spirande våren som sjuder i våra parker och stränder. Får nöja mig med stilla promenad idag. Hm.

   Vad det gör som är positivt är att jag får stilla mig och gå in i sinnesro på ett mer medvetet sätt vilket passar bra nu när kapitlet om andlighet ska sparkas igång. Somnade igår till tankar på innehållet där jag skissar på att beröra bland annat kärleken oss människor emellan och det praktiska med andliga principer - som jag ser det. God nattamat ;)

   Dagen igår var yr (har jag nämnt att jag är sjuk... ;) men vi kom i alla fall iväg på 'Tasaka', gruppen som framför Schweiz bidrag till Eurovision. De spelade på Frälsis och det gungade ordentligt vill jag lova! En väninna till mig jobbar där och hon skickade en eventinbjudan via FB. Det var en "salig" blandning av folk och nationaliteter där och mitt i allt Svärmor-to-be, Krillet med kompis och jag. Mycket svängigt och trevligt.
   Jag ska kolla upp vad det är på Gustav Adolfs torg i veckan för när vi cyklade förbi igår var det nästan folktomt trots att ett riktigt proffsigt och röjigt rockband spelade. Mycket mysko att det var så öde...
   Alla kanske tror som jag att det inte går att vara där nere för alla människor...

   Länk till PDF om Eurovision program på Gustav

   En programpunkt är ganska hundra och det är melodikrysset på torget på lördag. Den är standard varje vecka med mamma i telefonen :)

   Kära läsare! En fortsatt fin vecka på dig. Värme utlovas från och med imorgon och några dagar framåt. Det är vi värda!
   Jag hoppas det håller i sig så att det är varmt och skönt i havet när vi ska till Gullbranna utanför Halmstad 6-9/6 för den årliga campingturen.
   Jag kan knappt tro det är sant att sommaren är på G! Fick en ordentlig vinterleda det här året. Älsklingen tipsade om att testa ljusterapi nästa år. Låter intressant.

   Stor kram till den som vill!

   Jag ska prova det här med tisdagsblogg istället för måndag ett tag framöver. Så nu kör jag den första men inte sista tisdagsrungningen någonsin i "Dansa från Tårna" -

   HajHaj! ;)

P.S. Starta en studiecirkel vetja! Beställ från NBV gratis! :)

 

Labels: , , , , , , , ,