Syndigt fina fynd!

   2006 satte jag mig vid internet för första gången. Idag kan jag, precis som de flesta andra, knappt minnas hur det var "före nätet".
   Jag har gjort mina snedtramp och kommer antagligen att göra fler i framtiden:

  - Kryssat ja i informationsbrevsalternativet
  - Svarat på ett Nigeriabrev
  - Installerat en sökmotors aktivitetsfält (som det var lögn i skogen att få bort...)
  - Fastnat i FaceBookspel tills dottern påpekade att det var precis som när jag drack - jag blev illa besatt!
  - Tokhandlat kläder på Tradera varav hälften inte passade och andra hälften helt klart photoshoppade så slitna som dom var
  - Slitit med slitna, slöa och hackiga Windowsdatorer så att hjärnan blödde tills jag fattade externa hårddiskars ljuva lagring och menyvalet 'total återställning'
  - Handlat från Kina med svensk mellanhand en alldeles för uppskriven mobil till alldeles för billiga pengar och som efter leverans funkade i två veckor

   Idag gör jag jag mindre självklara fadäser i 1:orna och 0:ornas värld och har fått in vissa grunder:

  - Jag använder Mac som jag haft sedan 3 år - samma dator och lika ohackig som den dagen jag fick den och detta utan en enda rensning! :D HappyHappy! Tack Robert!
  - Jag handlar på nätet men oftast nytt (inte dom syndigt fina fynden dock - se nedan)
  - Jag installerar inget utom jättejättevanliga program typ Skype, Open Office, VLC och allt från CNET
  - Shoppar bara betrodda eller noggrant skärskådade säljare

   Lärotid och pengar har spenderats men jag lärde mycket på väldigt komprimerad tid. Jag hade inte ens tangentbordsvana (alltså inte alls!) när jag blev drogfri. Nu skriver jag böcker på datorn.
   Kul, mirakulöst och härligt att få vara med i den här tiden :)

   Nu till de syndigt fina fynden:
  - Haglöfs ryggsäck 60L på Tradera 179:- inkl frakt samt samfraktat från samma säljare:
  - 2 st Jack and Jones T-shirts till barnets kollotid à 15:-/st (om dom inte är i för fint skick då blir det skoltröjor ;)
  - Ett par örhängen från Pantbanksauktion 212:- inkl frakt (går för 800:- på Guldfynd)

   Nöjd. Shopping är kul ibland. Särskilt när det är ibland... ;)

   Jepp kära läsare. Jag önskar dig en fortsatt skön vecka. Jag rekommenderar att passa på att vara ute mycket. Det är varmare än man tror. Cykeln behöver luftas om inte du ;)

   Nu vankas tvätt, barn och ringa Älsklingen. Sen är det skrivartagen. Det blir en bok skriven eftersom jag skriver den! SkriveliSkriv!

   Stor kram till den som vill och nu ska jag läsa mina mail och njuta av en daglig text som jag får skickad med varandets spörsmål. Mumsiga morgonstund!

   Med ett luftigt och blomsterdoftande rung avslutar jag dagens inlägg med ett knallgrönt

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , ,