En vecka att minnas, en dag att levas och en helg att se fram emot!

   Solen skiner. Jag behöver det. Hämtade cykeln igår hos Malmö Stads anlitade Bärgningstjänst för felparkerade cyklar.
   Lycklig att det var dom och inte en tjuv! Lycklig att det kostade 260 SEK och inte 2500 som för en ny begagnad Monark. Lycklig att jag slarvat så dom inte behövde klippa upp mitt lås. Framförallt lycklig att få cykla igen ;D
   Det var en näsknäpp att komma ut från fiket och platsen var tom! Jag har kedja med hänglås - läs svindyra gräjjor - och cykelns vanliga blocklås bak. Sen brukar jag kedja fast det kära fordonet i vad jag kommer över och jag brukade vara noga med cykelställen.
   Men så återuppstod en liten slarva för ett tag sen. Nu är hon förvisad igen! En nyttig näsknäpp. Och visst ser stan trevligare ut när cyklarna är parkerade där dom ska. Nu för tiden med bilisternas hastighetsbegränsning till 40 innanför ringvägarna kommer vi cyklister alltid fram smidigare och är stadens främsta trafikanter. Jag känner mig glad att få styr på mitt ansvarslösa flängbeteende. Häpp!

   Jag hoppas din sommar är snäll med dig kära läsare. Min ska börja lite på måndagskvällen då vi reser upp mot Stockholm. Det är många härliga människor jag ser fram mot att träffa och många sköna stunder att slappa till. Fast skrivandet kommer att få ligga där som en syssla när jag har ork och jag har inget inplanerat för att ha så mycket möjlighet till luckor som möjligt.
   Det går väldigt framåt nu. Jag är klar med redigeringen, allt med stöd av Katja Hjelm Podlewski och hennes insats under den här våren. Jag har verkligen behövt att avsluta kapitel och kunna ge henne dom för att få hennes öga både språkligt och feedbacksmässigt. Jag är sååå tacksam! Att vara författare och ha göromålet i sitt eget huvud hela, hela tiden är som bäddat för yra!
   Sen är jag väldigt stolt! Gu' vad jag har utvecklats som författare - både i mitt språk men också i att sätta fingret på punkten jag vill uttrycka! Det här blir en spännande bok att släppa till sina rättmätiga ägare, Ni, kära läsare.
   Katja är rörande överens om att innehållet är bra. Jag kan inte se det jag skriver utifrån. Försökt. Inte en susning om vad det står ;)

   Sen blev artikeln till Feantsa klar. Suzannah Young som var min redaktör på tidningen hjälpte mig med vissa språkliga grejor och sen ska dom översätta den från engelska till franska också. Spännande!
   Jag kommer att publicera den här på bloggen så småning om.

   Jepp! Det är mycket nu!

   Kära läsare! Jag önskar dig en ljuvlig helg. Här i Skåne ser vi ut att kunna få finfint väder. Som sagt är det sommar även utan sol men det känns inte så ;D

   Ett Krill kommer äntligen hem från kollo imorgon. Saknat! Även om det varit gött att äga Älsklingen ;)

   Krillet ska få en bloggmäktig ovation här - VÅÅÅGEN!!! - Hon vann hela kollots talangjakt!!!
   Med något helt nytt som hon bara vågade ge sig på det lilla miraklet - Stand Up! OMG!            

   Vicket Krill!!! :) Älskade barn! YeeeHaaaaaaa!!! Hurra HurraHurra! Sååå stolta!

   Stor kram till den som vill! Och nu rungar jag av med ett blommigt och fågligt
GLAD SOMMAR-rung!

   HajHaj!
 

 

Labels: , , , , , , , , , , , , ,