Ett kapitel till om livet... Artikel i Europeiskt magasin om hemlöshet!

   Barnet är på väg till landet över helgen och sen är det kollo på måndag. Hm. Känner att jag kommer att sakna henne jättemycket eftersom det blir så många dagar. Vi får söndag till måndag i alla fall. Det är väl bara att börja vänja sig vid att hon har ett liv där jag inte alltid ska peta i allt hon håller på med.
   Igår när kollolasset skulle packas så försökte jag hjälpa till men var bara betrodd med lakan, handukar, toagrejor (nästan) och upp med plånboken till den kompletterande shoppingen. Resten var bokstavligt talat "Talk to the hand"!
   Så fort jag knackade på eller mötte henne på ett eller annat av sina plocka-ihop-packnings-ärenden;
   "Eeeh, gumman. Ska vi, eeeh, jag menar du...", så for handflatan i topp och barnets mun snörptes ihop, hakan for upp och detta under noll ögonkontakt...
   Utfryst ur mitt älskade kollopackningskaos med tillhörande skäll, svett och irritation ;)
   Inte ens kläder fick jag märka! Då är man den jobbiga mamman på pappret :D
   I ärlighetens namn kan jag nog vänja mig vid att slippa just dom svett-skälliga bitarna hehe

   Annars skrivs det på. Kapitel 6 är snart klart. Det sista temalagda kapitlet. Nu när Krillet är borta bland mygg och barr ska jag skriva på med det avrundande materialet på 30-40 datasidor, dubbelt radavstånd. It's happening baby, it's happening!

   En europeisk tidning har hört av sig och vill att jag ska skriva en artikel om hemlöshet, missbruk och psykisk ohälsa. De hade hört talas om mitt föredrag på konferensen där Malmö Stad bjöd in mig att föreläsa på ett EU-projekt "Women rough sleepers" i november 2012.
   Tidningen "Homeless in Europe" kan vara den öppning jag sökt på att få veta hur jag ska kunna få "Jag ville bara dansa" översatt. HoppasHoppas! PirrPirr! :)
   Det ska bli så himla kul att skriva på engelska också!

   Jepp, det är härligt att leva så länge jag tar hand om mig! Vilar väldigt mycket nu och så kommer det att få se ut fortsättningsvis i sommar för att jag ska klara av att ro Bok2 och artikeln i hamn. Det är härligt att få chansen att skriva om sånt som berör mig så innerligt!
   Jag kommer att bli klar med boken så att jag kan finnas som en resurs för Krillet nu när hon börjar 6:an till hösten. Mina krafter räcker väldigt begränsat till och under hennes kommande skolår ska läxläsningsteknik nötas in.
   Jag är obeskrivligt tacksam för mitt tillfrisknande! Drömde inatt om vänner som gick ut i återfall... Det var underbart att vakna!!!

   Kära läsare! En härlig helg önskar jag dig. Nu är det ljusast på året och det är en underbar tid. Dagar med blomsterdoft och go'gubbar med gräddglass! (Mmm, gjorde hemmagjord chokladglass igår i glassmaskinen jag fick av Älsklingen i födelsedagspresent. Ojojojojojojoj, vad gott det blev! Cyklar av den under långrundan i eftermiddag när regnet dragit vidare ;)
   Stor kram till den som vill!

   Med glassigt och go'gubbigt rungande rundar jag av dagens inlägg med ett smaskande

   HajHaj!

P.S. Artikeln i "Hem & Hyra" och länk till studiematerialet till "Jag ville bara dansa" - Beställ gratis från NBV- Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet!

Labels: , , , , , , , , , , , , , , ,