Internetstrul. Snacka om att få skärpa mig med gnället ;)

   MorrnMorrn! Det blir kortisblogg. Nätet strular, eller egentligen apparaterna kring nätet. Publicerar vad det blir men det blinkar, går trögt och hackar sig. Då går jag genom telefonen nu - routern är helt död sen igår... Hm, har inte haft strul på hur länge som helst. Nästan lite nostalgi över det :) Nästan...

   När jag skaffade internet för första gången 2007 fick jag betala Comhem ett års datanät i förskott och eftersom jag var väldigt ny i världen hade jag bara ekonomi till en hastighet på 250 kilobit. Det var tider det, men jag var urnöjd. Sen bytte vi upp oss och dottern kunde äntligen titta på SVTPlay.

   Nu ser vi fram mot en långhelg i Gullbranna. Det blir Krillet och jag på vår årliga premiärcampingtur. Torsdag bär det av och vi ser ut att få mycket fint väder i år. YES! Det blir till att träffa massor med vänner, jäsa långa strandpromenader och äta korv samt dricka spritkökskaffe. Mmm-mums!
   Jag kan inte säga att det det blir jobbfritt eftersom jag är inne i ett skrivstim just nu men hela dagar blir det inte utan tidiga mornar när alla andra snusar sött i tälten. Jag får se hur det blir. Ska i alla fall hålla snigeltempo så det blir njutbart.

   Rider fortfarande på föreläsningen för blivande kriminalvårdare i fredags. Jag ska få feedback den här veckan och ser mycket fram mot det. Jag samlar på omdömen om mina föreläsningar just nu.

   Kära läsare! Jag önskar dig en fin vecka och en go' och gla' nationalda'.

   Stor kram till den som vill!

   Vågar inte skriva längre idag med risk för att nätet bara svimmar igen...

   På väg till manuset som inte kräver nåt nät avrundar jag nu och hoppas att detta inlägg når dig!

   RungRung i tältings tecken

   HajHaj!
 

Labels: , , , , , , , ,