Omdömen om föreläsningar - ny flik! Tacksam och stolt :)

   Onsdagsblogg. Skönt att röra om i grytan ibland. Samma som med att jag ändrade till tisdag från måndagen som var standard ett bra tag. Det var välbehövligt och verkar fungera mycket bättre i vardagen.
   Att våga göra förändring är viktigt! Att se över det värdefulla liv jag har och se till att göra så trivsamt som möjligt. Förändringar, även på andra plan än bloggande ;), är tufft men att se nyvunnen frihet och förstärkt livskvalitet hägra på andra sidan kan ge glöd åt tron att våga hoppas. En härlig känsla att surfa på genom det motiga i själva förändringsprocessen :)

   Det om det livsomvälvandet idag!

   Jo, kl 10 på förmiddagen igår var jag klar med tvätt, städ och allmänt hemmapyssel. Då kändes det som att KBGF (KolloBarnsGräsFörälder) verkligen trädde in.
   Jag petade lite till i kapitlet och bestämde mig för att skriva ut det för att ta med och lägga sista ögon på det utomhus igår på eftermiddagen. Sen hände det magiska, som alltid, med min käraste Katja Hjelm-Podlewski som hjälper mig med korr av manus den här vändan också. Jag kommer cyklande i Västra Hamnen och vem kommer där :)
   Så det blev inget sista petande (= 50 ändringar till...) utan hon gav mig sin orubbliga lärarblick och nästan drog det ifrån mig, "Ja, så nu är du klar med det här då. Släpp det!"
   Det här har hänt oss förr. Många gånger. Katja och jag strålar precis när vi ska. Mirakulöst fint!
   Så nu är jag på G med den avrundande delen av Bok2. Gaaah!!! Kan det inte trilla ner en Indienbiljett för tre års meditation i ett isolerat havsbryn... ;D Närå men Jorå... Gaaah!

   Spännande är bara förnamnet till SPÄNNANDE!!!

   Nu till den nya fliken! Jag är väldigt rörd av de omdömen jag fått om mina föreläsningar. Fler är på G - jag har äntligen börjat efterfråga uppdragsgivarnas omdömen - bättre sent än aldrig!
   Jag får en härlig känsla i maggropen och när Bok2 är klar och släppt till sina rättmätiga ägare, alltså läsarna, och de releasegrejor jag har på schemat är gjorda så blir mitt fokus på att göra föreläsningar. Det är en otrolig gåva att få dela med mig och även att få igång diskussioner för att föränkra vad vi i rummet kan lyfta för att förstärka effekten av ämnena som berörs. Otroligt givande!!!
   Jag kan trots min utbrändhet vara med och delta i såna här viktiga skeenden och det bland så engagerade människor. Det här med Kriminalvården och de vakna ungdomar jag fick möta på Bladins... En sanndröm!
   Mer kommer att visa sig ;)

   Kära läsare. Jag önskar dig en grym mitt-i-veckan dag och fortsättning fram till fredag - Go'gubbarnas nationaldag! Jag hoppas du har något riktigt gott planerat! Här blir det Go'gubbstårta, såklart.
 Älsklingen försökte få till att vi skulle lasta min svärmor och åka upp till hans svärmor men min mamma orkar inte just nu. Hon är på väg till en undersökning idag - det har varit problem med proppar i ben och fot. Jag förstår inte riktigt hur allvarligt det här kan vara och lever just nu på hoppet att alltihop bara ska gå över... I eftermiddag vet vi lite mer. Stackars mamma!

   Nu ska jag ut och ge mig på min milsrunda på cykel igen. Jag behöver min tur utefter havet innan dagen går igång och nya rader ska planeras. Upplägget på resten av Bok2 ska punktas upp idag.

   Stor kram till den som vill och jag går in i ett brytande kanon med måsarna här utanför och rungar av med ett somrigt

   HajHaj!

 

 

 

Labels: , , , , , , , , , , , ,