Ååå, vilka stora saker det händer i livet!

   Varje dag är ett mirakel. Varje dag gör mig påmind om saker jag inte hade en aning om skulle finnas där. Varje dag påminner mig om tacksamheten inför det liv jag har, den underbara planet jag bor på och människorna som strålar samman med mig i sammanhang bortom min vildaste fantasi.
   Men sen ibland händer det där lilla extra...

   Krillets äldste halvbror gifte sig i lördags! Vi njöt en vigsel i en mycket gammal kyrka på Söder och sedan bar det av till festlokal nära Stockholms vatten i strålande väder och präktig natur. Vi gladdes med de unga tu som det sken om och som spred sin lycka frikostigt bland oss gäster.
   Det har hamnat och gror där bland det finaste jag varit med om. Det rörde om hela min varelse.
   All lycka till de spirande kära!

   Att träffa alla dessa människor. De flesta hade jag bara hört talas om genom mer än halva mitt liv. Vänner till  brudgummen, vänner till dom två bröderna och deras mamma samt två av Krillets kusiner :)  

   Tacksam!

   Så kan liv levas. Så kan val göras. Som prästen i kyrkan sa;
- Det ja som sägs här idag är ett val på så otaliga plan.
   Jag har varit en del av hans liv sen han var fyra år och vi har mycket kontakt sedan jag började tillfriskna.
   Samma med lillstorebror, brödernas mamma, Krillet och jag också.

    Vi har fått prata om saker som skett genom livet. Vi fortsätter prata om saker som sker. Det är så att med min bakgrund, den avskrämningen och påverkan av sinnesförändrande medel behöver jag idag vara tydlig och i kontakt med dom jag håller av. Det räcker inte att tänka på och älska dom - jag behöver upprätthålla regelbunden kontakt.
   Det var jag som var avskärmad från allt sunt leverne men det var inte bara jag som blev påverkad av mitt sätt att leva.
   Det här är ännu ett kapitel i livet som jag aldrig ens kunnat fantisera om att det skulle bli just så här. Bortom mina vildaste fantasier!
   Sen är det ju brorsorna! Det är klart vi har kontakt med brorsorna! ;)

   Underbart bortom ord!

   Nu har vi värmebölja i Stockholm. Det ska promeneras och antagligen badas. Om inte annat passar jag på att ta en dusch på något av utebaden i storstan.
   Det gjordes så igår när jag och yngstasyrran var på Långholmens sardinbad (chockad - när jag bodde på Söder för 25 år sen var det verkligen inget sardinbad. Folk hittade knappt ut där ;) Njöt av mycket sköna duschar och blev bjuden på glass i värmeböljan. Nu är dä tiiidär att njuuuta!

   Kära läsare - GodDag på dig. Högsommar, böljor på alla håll och kanter i vårt prunkande land!
   Passa på! Snorkeln, cyklopet, ängarna och de skönaste stråken väntar på just dig! Passa på!

   Nu ska det skrivas på i Bok2. Sedan ska det promeneras långpromenad med storlillasystern. Livet är bra bra idag!
   Nu rungar jag så det ekar från Eken denna underbara sommardag !NJUUUT! RungRung

   HajHaj!


Labels: , , , , , , , , , , ,