Mamma lilla...

   Lilla mor ligger på Sahlgrenska. Jag pratade med henne igår och hon vet inte när hon ska få komma hem. Hon var andfådd och låg med extra syre som hon fick avbryta för att ta. Jag sa att vi nog fick höras idag istället eftersom hon hade så mycket att säga men inte hade luft nog att berätta. Det här måste gå bra!
   Det började med en propp i foten och igår fick jag veta att det ska göras titthål idag genom ljumsken. Hon har inte velat säga något vilket gjorde mig ännu mer orolig! Så jag ringde upp till avdelningen senare på kvällen och bad dom att inte berätta att jag ringt och eftersom jag är mammas kontaktperson så fick dom beskriva lite mer om ingreppet som ska göras.
   Nu väntar vi bara och hoppas allt går bra.
   Mamma jobbar fortfarande vid snart 69 års ålder. Hon planerar att flytta ner till Skåne när hon väl går i helpension. Måtte lyckan vara med henne i det här skedet!
 
   När jag får besked ikväll ska vi planera besök snarast möjligt. Det känns svårt att vara så här maktlös! Jag ringde min tolvstegssponsor igår.
   Jag fick inte fram några tårar efter samtalet med mamma och gick här hemma och grimaserade eftersom det gjorde så ont. Min sponsor sa ett par ord sen kom det och jag grät flera gånger under kvällen.
   Det är inte ofta jag är ett med händelser, reaktioner och känsloyttringar. Det här är en händelse som rör upp otroligt mycket, det vet nog alla som haft en förälder som blivit sjuk. Jag var inte beredd. Vi är en ganska frisk släkt och jag har inte varit med om det här förutom med mina far- och morföräldrar. Mina egna är en helt annan nivå av oro och sorg - såklart.
   Just nu kan jag inget göra än låta nuet ha sin gång...
 
   Idag har vi bokat in en massa att göra Krillet och jag. Dagen kommer att gå även om det känns otroligt långt ifrån att det ska bli kväll och jag får några besked.
   Sen vill ju mamma vara Stålkvinnan 2 och klara allt själv. Det kommer hon att bli varse att vi inte tolererar mer. Häpp!

   Kära läsare - jag önskar dig en skön onsdag. En dag med lövglädje och varma pustar-njutning.
   Själv ska jag ta en rask promenad i förmiddagssolen.

   Stor kram till den som vill och allt gott till min mamma, dig och oss alla :)

   Varma pustar i löven bär detta rungande genom ettor och nollor till en sal på Sahlgrenska denna dag!

   HajHaj!
 

 

Labels: , ,