Morgonstund har guld i mund, även när dygnens namn undflyr. Semester!

   Ja, det är ju inte riktigt jag som har semester. Som författare och utbränd finns det inga sådana tider - i alla fall inte de senaste åren. Men familjen har semester/lov och då hänger jag med som på ett bananskal ;)
   Jag får undan vad jag kan när de njuter sovmorgnar och sen hänger jag med på diverse äventyr. Riktigt fint är det. Krillet är hemma från alla resor land och rike runt och Älsklingen har bilen på verkstad.
   Vi åkte tåg, Älsklingens första tågresa över bron(!)(!)(!), och spenderade dagen i ett knallsoligt Köpenhamn med Krill + kompis igår. Idag blir det badplats när solen kikar fram som utlovat vid 12-tiden. Jag smyger ner plattan och/eller datorn i ryggan för att finslipa Bok2 men annars är det bara slappa och bada som gäller.
   Hemmet förfaller såsom sommaren tillåter.

   Jag är överlycklig för många saker. Främst att jag kan känna kärlek till andra och mig själv idag men också till att Nämndemansgården kommer att lägga till "Jag ville bara dansa" till deras sortiment av böcker. :) Det är en koncern som driver behandlingshem, anhörigstödjande verksamhet, utbildningar och mycket annat som möter behoven kring beroendesjukdomen.
   Krillet och jag fick behandling på Malins Minne när jag fortfarande drack och det blev där som jag fick veta att jag kunde leva annorlunda än jag gjorde. Det var där det öppnades en väg ut för mig. När jag sen väl fick en önskan att bli nykter, ca ett halvår efter min återfallsbehandling på Malins Minne, hade jag genom Nämndemansgårdens verksamhet fått kunskapen om hur jag kunde gå till väga för att få bli tillfrisknande varaktigt i livet. Tolvstegsmetoden. Och, kära läsare, på den vägen är det. Nu nykter sedan 7 år och 4 månader - YES!!!

   Jag är obeskrivligt tacksam att de tycker att "Jag ville bara dansa" passar in hos dom :D

   Kära läsare! Jag hoppas att din sommar är snäll med dig och att du har möjligheter att ta till vara på den. Jordgubbarna härjar fortfarande och solen ger näring och värmer. Med några bad innanför västen somnar i alla fall den här familjen mycket godare om kvällarna.

   Stor kram till den som vill och allt gott, varmt och blött fyller detta avrungande och glada ;)

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , ,