Tät dimma, ändå är allt klarare än någonsin...

   En fin morgonpromenad i tät dimma. Ett mornigt samtal med Älsklingen som nu är på jobbet igen. En liten Scout som provsover på sitt nya liggunderlag/madrass inför den kommande veckan av Scoutläger, med början lördag. Jag som är uppe med tuppen och ska tvätta, skriva och ta det lugnt. Härlig mix av skeenden denna morgon.
   Det är skönt att dimman kommer utifrån och inte inifrån som förr :)

   Jag tyckte att verkligheten var för grå, ansvar något för veklingar och känslor något jag skulle spela på. Nu är verkligheten allt annat än grå - så här mycket action såg jag aldrig när jag bara var i ett rus och yttre händelser, "fester" och kompisröj, var allt som pågick. Idag är minsta grej omtumlamde och spännande. Även de tuffa skeendena.
   Ansvar är härligt - att gå rundan med Krillet när hon ska komplettera och förnya sin Scoututrustning, beställa hennes födelsedagspresenter och kalas (Laserdome i år :) och ta ansvar för min kärleksrelation genom att kommunicera på ett tydligt sätt. Mmm, godis i mitt liv!
   Tacksam!

   Kära läsare! En högsommar som behandlar det mesta av Sverige väl! Hurra! Jag hoppas du har passat och passar på!
   Vad jag har badat - i tid och tid igen. Idag blir det mer sånt. Jag ska få undan vad jag kan nu på förmiddagen och efter vilan blir det lunch men sen ska jag ta till vara min älskade dotter innan hon ska resa ifrån stan igen denna sommar. Det blir bussen till Sibbarpsbadet där man får vara på en badplats där vi inte trängs som sardiner ;) Underbart havsbad i stan! Rekommenderas varmt!

   Stor kram till den som vill! Nu ska tvätten i, sidor präntas och Bok2 närmar sig avrundning! Gaaah!

   Med ett hoppfullt rungande om fortsatta varma, glada sommartider hälsar jag dig med önskningar om en fin helg med ett djupgrönt

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , ,