Dagarna är annorlunda nu...

   Hm, en mycket speciell atmosfär det här. Tystnaden efter fyra års skrivarprojekt.
   Jag fick feedback på den sista delen av Katja Hjelm igår och den totalt skilda stilen som avslutar Bok2 fick godkänt :D
   Nanna Salemark som typsätter är den första som läst manus i sin helhet och hon var mer än nöjd med innehållet och dess andemening :D
   Jepp, nu ska jag låta det gå lite tid innan nästa skivarprojekt tar vid (som att jag har något val när den processen sätter igång ;) Tystnaden är i alla fall oväntad och skön som tusan. Fast resan har 5-6 veckor kvar i sig innan lastpallen med böcker landar på min trottoar.
   Så här såg det ut när jag skickat över filen till tryckeriet förra året - Omslaget klart!
Kul!
   Nu är det annat som tar över. Tack och lov för att vara egenutgivare så att inte tomrummet tar mig!
   Det hålls på med Limpo som skissar på omslag, Nanna som pillar och påtar i orden, Katja som finögnar det sista och min svåger som värmer upp maskinerna inför att grafiskt designa omslaget. Jag som planerar för boksläppet på Biograf Spegeln 16:e oktober kl. 17-19. Öppet hus med vernissage av Limpo, en dokumentärfilm och tilltugg bl.a.

   Jag har utvecklats! Sist när manus var klart visste jag ju inget om den här processen. Jag höll på att gå av när jag var i det här skedet. Det är inte så att jag är ko-lugn nu heller men jag vet mycket, mycket mer om hur slipstenen ska dras. Jag skrev här i bloggen förra året om att jag visste att den här gången skulle bli lättare. Kul att äntligen vara här!

  Jag hade verkligen ingen aning om att det gick att leva nykter och vad den verkligheten skulle föra med sig i fråga om förverkligande av idéer. Jag var på ett självhjälpsmöte igår och delade just med mig om just den skillnaden mellan förr och nu. Att leva i fantasier om hur jag ville ha mitt liv vs att leva det liv jag vill leva. Mycket stor skillnad på att tycka och göra! Om det kan man läsa mycket i min kommande bok.

   Kära läsare. Jag önskar dig en skön augustidag. Livet i Norden är fullt av dofter och sköna utestunder just nu. Jag önskar dig en fin vecka i friluftens tecken.
   Här ska det cyklas strax. Sommarlovsfiraren snusar i sin säng, fortfarande helt matt efter scoutlägret. Älsklingen ringer strax från sitt jobb och så får vi mysa upp värmen på dagen över mobilnätet vi också.

   Stor kram till den som vill. Jag lever i tysthet och i efterdyningar av 4 års skrivande. Jag rungar av med ord ur den snart tryckta boken som väntar på att läsas och tas till vara av dom som dom tillhör - Bok2:s läsare!

   HajHaj!

 

Labels: , , , , , , , , , ,