Flyttar inomhus så smått!

   Jaha, då var den halvårliga garderobsgenomgången gjord och i år var jag modigare än någonsin. Helt otroligt vad en jacka bara kan hänga och hänga och hänga, år ut och år in, och ändå kännas så otroligt speciellt användbar...
   I ärlighetens namn var dom fem! I gott sällskap av 10 ggr X antal plagg av typ tröjor, blusar och byxor. Nu ska Krillets teaterskola få gå igenom kassarna först sen ska resten till Öppna Hjärtat på Friisgatan i Malmö.
   Sen har jag skogarderoben kvar... Gaaah! Jag kommer att vara stenhård och skoningslös! Jag har använt fyra par av mina sommarskor i år. Det brukar vara dom jag använder och fyller på med likadana modeller när dom gamla går i bitar, så nu ska det röjas! Samma med höst och vinterdojjor. Basta!
   Sen har vi skåp och lådor och källare :D Jag håller dig uppdaterad kära läsare! (Så, nu har jag lagt ut det så skam på mig om jag inte fullföljer ;)
   Bra-å-ha-grejor i lådor kan vara allt från gamla Försäkringskassebesked, till betalda elräkningsspecifikationer från 2007 till min allra första Hyresgästföreningsavgift - ååå, goa nostalgi. Jepp, utrensning pågår. Det (o)lustiga är att jag gör genomgångar med jämna mellanrum men just den där räkningen eller det papperet är så alldeles speciellt ju.

   Älsklingen råkade öppna 'den lådan' i jakt på kuvert häromdagen men det gick inte och hans min och spontant utsötta ljud när han förstod det grava i eländets karaktär sa mig mer än tusen ord... Tur att jag har andra människor i mitt liv som kan, om än så ofrivilligt, spegla eländet!
   Jag har flyttat inomhus efter sommaren och så smått efter alla åren i hemlöshet. Inombords känns det inte som att jag bott här hemma i dom sex och tre kvarts år som det faktiskt hunnit gå. Jag är en sakta inomhusflyttare och dom nostalgiska räkningar och milstolpar (mmm, min första interneträkning!) jag sparat på hög är nog symboler för mitt nya liv som jag velat hylla. Hm, den första interneträkningen blir nog kvar ihop med några andra, det kände jag nu.
   Tänk att jag bor!!! Tjohooo!
   Boende heter första kapitlet i min kommande bok.

   Annars är det full fart med att alla andra gör vad dom ska för att Bok2 ska bli klar. Titeln är bestämd av andra. Jag satt fast men nu har Scouter och Scoutledare, Älsklingen och Katja haft sitt att säga om saken. "Nu har dansen börjat" blir nu det officiella namnet på Bok2. Spännande värre!

          64 DAGAR TILL BOKSLÄPP!!! 16:e oktober Biograf Spegeln kl. 17-19!

                                                                        :D

   Kära läsare! Jag hoppas du får en vecka i ljus och sus. Parker, skogar och hav kallar på oss i alla hörn av landet. Med önskningar om dagar i den friska luften rungar jag av med ett rung fyllt av hopp om några fler bad i år! PlaskPlask!

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,