Vardag! Rutiner! Ordning! = Lycka! :)

   Tänk att sådana ord skulle föra med sig en så innerlig känsla av frid och förnöjsamhet. Förr skulle ju allt vara kaos och fullständig redlöshet - då, i ett sånt tillstånd av oordning försökte jag lura i mig att jag fann lycka i stormens öga.
   Det hände aldrig i verkligheten, men den sunda önskan om sinnesro som var begraven långt därinne var så svältfödd efter om så bara en låtsastillvaro av den frid jag egentligen var i så extremt behov av. Det var otider det!
   Tacksam för allt jag har idag och att jag äntligen förstod att jag har ett val! Jag måste inte supa! :)
Tack-eli-tack-tack!

   Ja, rutiner! Krillet i skolan. Älsklingen fångar tjuvar på bensinmackarna - lite ovanligt men ändå i sin ordning. Förkylningen jag haft är på tillbakagång (YYYEEESSS!!!) så snart får jag cykla igen :D Boken är färdigskriven med baksidestext och författarinfo och allt.
   Vardagen på G med andra ord.
   På fredag blir det till tryckeriet - allt före tidsplanen! Underbart. Film till boksläppet på Biograf Spegeln är planerad i samarbete med NBV - Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet - vårt äldsta studieförbund! Kuuul som tusan!

   Krillet har spelat accordeon på Malmöfestivalen. Hon är nog den modigaste i släkten i mannaminne! Och trivs med det gör hon också som Krillet i vattnet, så att säga. Pratar med alla som kommer fram och undrar, ler och spexar. Kul som tusan att studera det lilla livet. Nåt rätt har hennes vuxna gjort! Tacksam att Älsklingen fick mig att backa och att vi såg till att hon fick göra det hon ville - spela på gågatan inför tusentals pers! Jag hade invändningar som mest satt i mina egna begränsningar och rädslor. Det är både lagligt för barn att spela så, utmanande, hon växer så det knakar och utvecklas enormt i sitt instrument. Stolt är hon med! Och det ska hon bara vara! Vi hakar på det tåget ;)

   Kära läsare! Nu har sommaren börjat nå sin sista månad här i Skåne. Jag önskar dig sköna promenader i den friska luften. Det är du värd!

   Nu ska det scramblas äggröra och dukas fram till frukost. Det blir en fin dag idag - gu' så skönt det är att äntligen bli frisk! Det har vänt!

   Stor kram till den som vill och ett ljumma morgnars rung får runda av dagens inlägg - kvitter, kvitter

   HajHaj!

 

 

Labels: , , , , , , , , , , , ,