Å så skönt! Hygienbråte att sortera! En alldeles vanlig dag! :)

   Blocket och jag är kompisar just nu. Jag tog en liten runda med hen nu på morgonen men konstaterade att det nog får vara en vilande vän ett tag eftersom jag gjort precis dom fint-skick-fynd jag behövt göra :)

   Nya byråer i badrummet, en liten nätt, vit och söt samt en avlång, smal och ljus IKEA Malm med inbyggd spegel så nu både ser och är badrummet rymligare att vara i. Förut var det två stora och blå biff-byråer som huserade därinne tillsammans med en tvättställning... Nu går det till och med att göra en piruett utan att slå sig som man gjorde förr!
   Sen blev det en större byrå till hallen, så nu ska alla stickade tröjor få lådor istället för att staplas under på det nedre och helt öppna hyllplanet på ex-hallbänken där dom titt som tätt tog tillfällen i akt att göra huvudhopp rakt ut på hallgolvet.
   Space till folket and förvaring åt the stuff! Mycket nöjd!
   Morgonbestyret består av att sortera allt och inget som jag tömde ur de många och djupa lådorna igår. Heliga frikadeller vad mycket och annorlunda prylar. Oöppnade turisttandborstningspaket med urläskiga tandkrämer, polsk hårfärgning som ingen tar sig levande förbi och flera bomullsförpackningar som gömt sig bakom all annan toabråte. Jag kommer för övrigt aldrig att behöva köpa en nagelborste till i hela mitt liv, hmmm förresten..., julklappsidé på den... ;D
   Mmm, en alldeles vanlig dag :)

   Jag går på sparlåga men börjar nu skönja ljuset av ork. Jag är minst sagt i djup vila. Livet har haft mycket för sig den sista tiden. Min mamma blev allvarligt sjuk, Krillet har landat i skolan igen efter 10 dagars krassel, Älsklingen går och väntar besked om karriärbyte och jag knöt ihop och tryckte Bok2, Nu har dansen börjat samt samarbetet med NBV och dokumentärfilmen som ska visas på Biograf Spegeln den 16/10 på boksläppet.

   Jag kan lugnt säga att en helt vanlig dag är guld värd mitt i allt detta. Jag kommer att ta fler såna än någonsin i höst. Det är jag värd!

   Kära läsare! Nu har hösten anlänt på riktigt. Jag önskar dig en mångfärgad vecka fyllda med massor av frisk luft i denna jordens dofters tid.

   Stor kram till den som vill!

   Nu avrundar jag dagens inlägg med ett djupt andetag och en rofylld stämning som får i ljuda i detta

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,