Barnets perspektiv och röst - föreläsningsdags med Hillevi Wahl som moderator :)

   Igår blev en ny milstolpe i familjelivet - äntligen finns tiden till att sätta undan en eftermiddag till bara älskade Krillet och mig! Ljuvligt! Vi bråkade om jackan som ska på (det ÄR höst), vi cyklade iväg och smågnabbades växelvis storskrattandes om allt och inget, vi kom fram till badhuset och alla gnatmoln skingrade sig :)
   Vi är lite ringrostiga, det märks, men nu kommer vi tillbaka till varandra.
   Att knyta ihop säcken med "Nu har dansen börjat" har tagit det sista halvårets flesta vakna timmar i anspråk eftersom min utbrändhet begränsar mig.
   Det har känts outsägligt viktigt att få ge ut den här boken om att leva ett rikt liv utan alkohol som var min huvuddrog och även utan andra droger såklart! Om att verka i och uppleva verkligheten utan att begränsas av berusningens filter och att konstruktivt hantera vardagen med min beroendesjukdom är det viktigaste jag fått bidra med i att "dra-strået-till-stacken" i hela mitt liv.
   Men, det har medfört att min dotters och min tid tillsammans varit ansträngd. Så kan det vara i en familj ibland men nu behövs våra band vårdas.
   Det var så härligt igår! Jag vet att nästa måndag blir bättre - tänk vad fort dom växer upp dom små liven! Hon är snart lika lång som jag! Det fattas 2-3 cm... Ja, det var verkligen dags att införa den här eftermiddagen åt oss.
   Gissa vad - jo, TACKSAM! ;)

   Nu är det dags att göra Nämndemansgårdens föreläsningsdag!

Beroende och missbruk - Barnets perspektiv och röst,  med Hillevi Wahl som moderator.

   På fredag kör vi. Det är Hillevi Wahl som är moderator sen är vi 4 som ska föreläsa under dagen. Det blev fullbokat på en gång så det ska upprepas i vår. Jag är oerhört rörd över att få komma och dela med mig om det här viktiga ämnet!
   Salongen kommer att vara proppad med skolpersonal, kommunfolk och andra yrkesmänniskor som har barnen i sin dagliga miljö.
   Det här är ett ämne som har ett starkt behov av att lyftas fram. Äntligen gör en stor aktör, Nämndemansgården, något av det. Jag kommer att ge allt jag har för att belysa hur sjuka vi är när vi missbrukar och att barn inte har i vår närhet att göra då. Det kommer att bli en dag att beröras och skaka om i grytan. Jag är förberedd på mycket tårar och glädje! :)

   P4 intervjun kan du lyssna på om du tar fram spelaren till 02:37:20. Foto på SR P4 Malmöhus FB-sida blev det med. Kul!

   Kolla in IOGT-NTO:s kampanj - Nu blir det åka av! som syns i stora delar av vårt avlånga land den här veckan! Om att fylla livet med annat än alkohol! ;)

   Kära läsare! Nu är det höst på riktigt. Dom har satt på elementen i vårt hus. Det ska faktiskt bli mysigt att mörkret smyger sig på. Jag önskar dig en vecka med kläder mot rusket så att uteaktiviteterna blir sköna upplevelser ;)

   Nu ska det väckas tidigare än vanligt - Krillet ska till tandis på morgonen.

   Stor kram till den som vill och kom ihåg Boksläppet onsdag 16:e oktober på Biograf Spegeln! :)

   Med ett lövigt prasslande avrundar jag dagens inlägg med ett tacksamt

   HajHaj! :)

 

Labels: , , , , , , , , , , , , , , , ,