Genomfestad = laddad och alert ;)

   Å, vilket party! Firandet började för flera dagar sen. När jag tänker efter pågår det än! Vilken karl! Igår kunde vi säga att vi varit tillsammans i flera år - 2 år tillsammans. Egentligen har glädjeyran pågått i 2 år och Krillet håller med ;)
   Längs upp- och nedförsbackar, genom glädje, irritation och sorg och massor med äventyr och sysslolöshet lyckas jag hålla en rak kommunikation och en stämning av att leva för stunden. Jag är lycklig med den här mannen!
   Än så länge är vi särbosar, men vem vet vad tiden utvisar...
   Är fortfarande proppmätt efter mycket god mat och bär med glass för 12 timmar sen. Ett avsnitt av Vampire Diaries med det älskade Krillet i soffan avrundade en minnesvärd kväll innan alla gick och la sig till sitt. En fest och dag att lägga till längs vår vandring på jorden.

   Det är riktigt skönt att vakna upp en dag som denna och vara fräsch! Första gången jag verkligen kände att den insikten landade var när jag hade ungefär 2 års drogfrihet och stod på klubbtoaletten ihop med en annan helt nykter kompis vid 2 på morgonen. Hon log stort och tittade sig i spegeln;
   "Fatta vad fräsch man ser ut vid den här tiden nu när man inte dricker längre!"
   Jag tittade i spegeln och ja, verkligen - när hade jag varit rosenkindad med alert blick i ottan förr om åren. Inte ens i tonåren för tusan!
   Alla åldersserum och krämer kan slänga sig i väggen jämfört med att inte använda alkohol ;) Det är min övertygelse. Det förbluskade lösningsmedlet tär ju på en inifrån och ut samtidigt som utifrån och in...
 
Häpp! Där fick sig alkoholen en välförtjänt slägga igen :D Lika bra att ge den några till -

   Blev intervjuad av Hemmets Journal i veckan. Journalisten, Marita Nilssson, fick jag en fin kemi med. Hennes frågor väckte något i mig.
   Hon berättade om att reportage som berör alkoholen och dess påverkan på anhöriga och omgivningen alltid ger tidningen en enormt stor respons från läsarna.
   Det är inte konstigt eftersom alkoholen är orsaken till den värsta och största folksjukdom vi har. När ska vi sluta hålla den om ryggen?
   Är alkoholen så viktig att 1 av 6 vuxna ska utveckla missbruk och 3,5 miljoner svenskar drabbas av allt destruktivt dom missbrukarna ställer till med...
   Skatteintäkter handlar det inte om för dom är försvinnande små jämfört med vad alkoholens skadeverkningar kostar samhället. 13 mdkr in på alk.skatt och 65-150 mdkr (beroende på källa) ut på att ta hand om konsekvenserna av den lagliga drogen.
   Alltså handlar det om var och ens, den enskilde medborgarens, relation till berusning. Det är tydligen så viktigt att få ta sig den där alkoholen för att "njuta av maten", slappna av, förgylla osv. att alla dessa som blir gravt sjuka av den drogen och alla som blir så illa drabbade spelar mindre roll.
   Tänk om alla 8 av 10 våldsbrott rubricerades i dagspressen för vad dom är - alkoholrelaterade! Snyft och pust!
   Jag vet att jag blir väldigt impopulär i vissa läger genom att gå så hårt åt vår  utan konkurrens stärsta drog men jag tycker det är dags att ta bort skygglapparna - 780 000 alkoholmissbrukare kontra 60 000 narkomaner.
   Avslutar paragrafen med att uppmuntra - jag tror på upplysning! Jag tror att ju fler som matar dessa siffror till allmän beskådan desto fler ögon öppnas - vi är för smarta för att slå bort den här sanningen. Och om alkoholen inte är så viktig - vad är problemet med att låta bli den? ;D HÄPP!

   Nu, kära läsare, finns det en ny dag att ta hand om. Jag hoppas du kan njuta en helg i höstmys och tända och höstburra med glädje.

   Stor kram till den som vill :)

   Med ett glatt humör (trots ovanstående upprörande och sorgliga verklighet - den är ju alltid där. Än så länge ;) rungar jag nu av dagens av vitt skilda ämnen fyllda inlägg LOL med ett kvittrande och promenadlängtande

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , , ,