"Nu har dansen börjat" har anlänt! Det är genomfört - YIPPEEE!




   Yes! Nu har den kommit! Det är så overkligt och jag blir tokig på att vänta på recensioner! Jag har ingen aning om den här boken. Den är så vitt skilt skriven från "Jag ville bara dansa"... Ja-ja, det blir till att praktisera metoder för att uppbringa sinnesro och fokusera på nuet för det lär ta tid. Boksläppet är ju inte förrän 16/10 så jag lär få se tiden an.

   Men bor du i en annan stad eller om du inte tänkt komma på eventet så kan du ju beställa boken och precis som med "Jag ville bara dansa" får du JÄTTEGÄRNA recensera här i bloggen kära läsare. Under fliken "Recensera mera" publiceras din recension helt ocensurerad. Så får en göra när en ger ut sin bok för mindre maskin.
   Sen har jag fått nya, fina recensioner för mina föreläsningar :) Tacksam!

   Annars är livet på gryningstid just nu. Igår var filmaren, kära Selina Håkansson och hennes inhoppade ljudtekniker Tom klara med inspelningen av dokumentären som ska visas på Biograf Spegeln på boksläppet. Nu kunde jag börja landa - min utbrändhet klarar inte av att ha så många tider inbokade som jag haft dom senaste 14 dagarna (5 tider med filmandet... Det låter som en baggis... Som sagt - Bläää för utbrändhet!)
   Krillet har varit hemma sjuk sen 10 dagar och äntligen ska hon till skolan idag så det gör det också lättare för mig att landa.
   Jag satt och plitade ner göromål för dom närmsta två veckorna på kvällen igår och det hjälpte röran i mitt huvud :) Tacksam att jag använde mig av det verktyget nu när jag precis har näsan ovanför ytan.

   Det var det om livet denna morgon. Är som sagt i återhämtningsfas och kommer att ta mig till stranden idag. +19 utlovas och 3m/s så det blir solstolen och blundade ögon för det är jag värd en dag som denna. 4 års plitande har resulterat i en bok till och jag är så lycklig att kunna bidra med något genom att sprida min vinkel på beroendesjukdomen. Jag hoppas innerligt att få ge någon någonstans ett hopp och mod till att gå vidare. Anhöriga, närstående, människor som jobbar med dessa klienter och den som själv lider av beroendeproblematik. Mina böcker riktar sig ganska brett enligt mig men sen får vi se var dom landar :)

   Kära läsare - trevlig helg på dig! Jag önskar dig en avslappnad och frisk höstvandring!
   En stor kram till den som vill!

   Med ett lugnt tempo rundar jag av dagens inlägg med ett meditativt hummande

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , , ,