På bättringsvägen. Utmattningen slog hårt den här gången.

   Jag var oförberedd på allt smått och gott som blev inför ihopsyendet av säcken med "Nu har dansen börjat". Jag har varit heeelt slut. Jag som oftast bloggar ett par gånger i veckan har inte haft tillstymmelse till energi över ens för detta trevliga göromål.
   Jag har faktiskt varit rädd. Det här får aldrig hända igen. Jag ville så gärna bli klar för tryckning av boken eftersom jag har en stor föreläsning den 4:e oktober på Nämndemansgårdens barndag -

   Beroende och missbruk, BARNETS perspektiv och röst.

   Jag hade ställt in mig på att ha boken med mig dit eftersom det faktiskt är Malins Minne, "vårt" mamma/barnbehandlinghem, som gett Krillet och mig vår grundskola i livets dans. Salto de Vita ;) och vad passar bättre än att få visa min hyllning med den här boken som visar hur det gick att göra det jag aldrig trodde skulle vara för mig - att leva och verka som människa och förälder utan att berusa mig!
   Jepp. Nu kommer det vackra ordet igen... TACKSAM!!! ;D
   Sen hade jag ju en skön helg på Frostavallens hotell med Länkarna, Krill och hennes kompis i helgen med en liiiten förläsning inbakad samt en pytteliten föreläsning på Ambulatoriegruppen i Malmö igår med... AjAjAj! Men Ooo, så trevligt! :p

   Kolla gärna in YouTube-samtalet och artikeln i FEANTSA s.1:12-1:13 :)

   Själv är jag i strängt viloläge. Vi håller på att spela in en dokumentärfilm som ska visas på Biograf Spegeln när det är boksläpp för "Nu har dansen börjat" 16/10 kl.16.30-19. Selina Håkansson filmar och intervjuar och allt i samarbete med NBV. Vi bestämde oss för att ta paus. Jag kommer liksom inte ikapp riktigt. Vi ska köra på i nästa vecka igen.
   Det har varit mycket nu! Så idag inleds med en stilla cykeltur och sen mer vila.

   Kära läsare! Jag hoppas hösten behandlar dig väl och att du tar vara på dig och dessa härligt, friska dagar.

   Tyvärr får jag avrunda redan. Är inte i form... Längtar och gläds åt att boken snart anländer på sin pall och hoppas att jag kunnat återhämta mig tills dess.

   Innan allt detta - ikväll - Miss Saigon på Malmö Opera. Me like!

   Stor kram till den som vill.

   Med ett lugnt och fint rung avrundar jag detta inlägg med ett rung ekande av sinnesro

   HajHaj!


Labels: , , , , , , , , , , , , , , , ,