Livet i nuet! En skön vecka i uppstartande - för det har jag bestämt!

   En färsk dag! Det känns fint. Jag har bestämt mig för att återta nuet och är fokuserad på det sedan några dagar.  Jag är en människa som är i behov av att vara närvarande. Att släppa en bok kräver ju en hel del planering och i det tappade jag fotfästet och svävade bort i tanken från dagen som är. Det är något jag upplevde som plågsamt när jag precis blivit drogfri och har tränat på att se upp med. Det har blivit mycket bättre med tiden - övning ger färdighet även i träning på inre egenskaper. Så idag, i den här stunden, känns livet mer solitt.

   Det blir jobbigt när livet ter sig svävande. Något som spökar är föreläsningarna i Dalarna nästa vecka men det är en sak för en annan dag. De flesta stora filosofer har sagt att dagen idag är den som är verklig och den förtjänar mitt fokus. Allt i rimliga proportioner förstås - att boka sin flygbiljett ett tag innan är ju ganska smart eller sin billigare och bättre-platsigare tågbiljett ;)
   Men att återta mitt fokus när jag flyter iväg ger mig ett vitt skilt mående och perspektiv. Det är krävande att ägna mig åt fantasier om saker som inte hänt ännu, en hel vecka framåt i en faktiskt oupplevd framtid! Jag har egentligen inte en susning om hur det kommer att se ut i den avlägsna, inbillade stundens verklighet och tar hellre till vara morgonen här och nu. Väl använd energi!

   Filmen av Selina Håkansson blev mycket uppskattad på "Nu har dansen börjat"s boksläpp. Jag hoppas du går in och tittar på den, kära läsare. Gilla gärna på Youtube-sidan och dela den vidare också! Selina är en modig filmare som bara släppt allt annat än skapandet eftersom hon brinner för film och satsar helhjärtat på att skapa intressanta reportage för oss kräsna tittare. Att följa sina drömmar och elda på lågan inombords kräver mod! NBV var mycket nöjda med resultatet också och nu ska filmen följa med på Dalarnaresan. Sen får den spridas av oss och om du ber om lov så får du också använda den ;)

   Det regnar ute och jag får en stark känsla av tacksamhet för mitt hem. Jag har en hel del att pyssla med här och ska ta tag i det. Ett Krill ska upp och en Älskling ska ringas och önskas en god morgon. Det finns att stå i men framförallt ska jag göra en bra dag! I mån av omständigheter kan jag göra den så bra jag förmår för det är jag värd! Häpp! Du med kära läsare :)

   Kära läsare! Jag önskar dig en vecka i närvarons tecken. Ett kalt träd är vackert! En regndroppe innanför kragen ger en känsla av att vara levande! En kopp varmt är en lyx som det går att påminna sig om att det just är lyxigt. Tacksamhet är en upplevelse av livet som det är - en känsla som är en ynnest att få vara i.

   Stor kram till den som vill!

   Med ett lugn i stormen och en vördnad för livet avrundar jag dagens inlägg med ett blåsigt och vilt byigt

   HajHaj!

 

Labels: , , , , , , , , , , , ,