Får mycket bra gjort med dom där små stråna till stacken...

   Häfta kvitton står på schemat idag förutom tvätten. Så jag ska vara i föreningslokalen ett par timmar efter tvättiden. Det lutar åt en dag i en bra lunk igen. Det är nödvändigt. Med två böcker i färdigt skick börjar jag nu kunna unna mig att varva ner. Det är ok att ha ett lagom tempo!

   På torsdag åker Krillet och jag till Teneriffa för en 10-dagars, eller minus resa blir det en 9-dagars ;) Det var länge sen vi var där nu. Att träffa min kära väninna och gå på tolvstegsmöten där ska bli så himla kul. Sen har vi jäset som jag ser riktigt, riktigt fram mot.
   Att åka till samma ställe är jätteskönt för mig. Visst är det fint att semestra på nya äventyr men att ha ett ställe där jag känner till allt, veta var jag äter bra och god mat, hittar hyfsat, älskar naturen och äventyrsbaden samt har femton stränder att välja mellan - m-mm, det är reselyx när det är vila jag är ute efter.
   Den här gången vågade jag boka flygstol och boende separat för första gången. Priset var väldigt bra och geografiskt bor vi exakt där vi vill. Faktiskt i ett mycket lugnare kvarter än vi brukar. Faller stället väl ut har vi nu vårt nya krypin. Mer om det när vi väl bott in oss.
   Älsklingen kan inte följa. Han har massor att stå i med både sitt jobb och hem. Tack och lov för Skype :D

   Föreläsningen för FMN Mora/Orsa ekar kvar i mig. Att få prata om min sjukdomsbild, störningen som fanns där innan jag började med sinnesförändrande substanser, och att den finns där fortfarande fast jag slutat togs väl emot. Att den läggningen var svår att upptäcka eftersom jag utvecklade ett socialt spel som barn och att upptäcka att jag hade svårt för samspel med andra var nog ganska hopplöst innan jag började med drogerna. Sen blev alkoholen och andra kemsika ämnen mitt substitut för oförställd gemenskap. Jag hoppas att föreläsningen gav åhörarna tankar på att vi i framtiden kommer att få alltmer mer kunskap om hur och när det går att ingripa i en beroendesjuk människas liv - långt tidigare än nu och vikten av att ta tag i social träning när en människa, ung eller äldre, uppvisar destruktivt alkohol- och annat droganvändande.
   Spännande resa jag gett mig ut på. Jag har uppdaterat fliken FÖRELÄSNINGAR av Lotten Säfström - OMDÖMEN.

   "Nu har dansen börjat" börjar få sina första recensioner och alla är positiva hittills. Jag uppskattar verkligen om du tar dig tid att gå in och recensera mina böcker kära läsare! Antingen här i bloggen under fliken "Recensera mera" eller så går också bra att mejla till saltodevita@gmail.com så fyller vi på med recensioner efterhand.

   Kära läsare - nu ska tvätt sorteras, Krill väckas och dagen sparkas igång. Jag önskar dig en frisk, mysig höstvecka. Vintern knackar så smått - fram med varma kläder och rattmuff på! :)

   Stor kram till den som vill och jag skriver från The Island i slutet på veckan. Ni blir mina fastlandslinor!

   Med ett lugnt och fint rung avrundar jag dagens inlägg med ett smygande

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , ,