På räls från Alvesta och föreläsning för socialtjänsten.

   Tacksam! Jepp - livet är bra bra när jag får möjligheten att förläsa för så engagerade människor!
   Att få lyfta fram det bra socialtjänsten gör känns enormt viktigt när det gäller dessa personers svåra arbetsuppgifter och att det dom gör oftast får uppmärksamhet vid de procentuellt ytterst få tillfällen då det går fel. Vi är otaligt många som blir hjälpta av det samhällssystem som stöttar och gränssätter vad som är okej och inte i okej i relation till missbruk och skyddet de tillhandahåller för de som drabbas i missbrukets närhet.

   Jag ser det som att vi behöver lyfta fram att det är en yrkeskår som behöver all uppbackning och all input dom kan få i det här tidiga skedet av missbruksvårdens historia.

   Idag fick jag mycket fin respons och många vakna frågor och synpunkter från deltagarna och jag är oerhört tacksam för det. Jag är så helt igenom tacksam att jag får tillfällen som dessa att berätta min historia och om de erfarenheter och insikter jag fått och får genom mitt fortsatta tillfrisknande.

   Kära läsare. Det blir en lugn vecka och nästa vecka ska jag upp till Gäteborg. Som jag skrev om i föregående bloggar så blir mina inlägg från och med nu inte längre förlagda till samma dagar. Jag kommer att blogga men det kommer att vara oregelbundet. Jag behöver ge mig själv fria tyglar ett tag framöver - allt i ledet av en process för att hitta tillbaka till ett fokus så småningom.

   Jag önskar dig en härlig fortsatt vecka med rätta kläder och rikligt med frisk luft. Själv ska jag promenera, flanera och gå omkring en hel del.

   Stor kram till den som vill!

   Med en rälstuggande och härligt avtrubbad, genomföreläst hjärna samt en fladdrande tacksamhet i maggropen avrundar jag nu detta inlägg med ett nyvintrigt, kindbitande

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , ,