Varvar ner - känns rätt. Drar små, små strån till stacken...

   Någon tisdagsblogg blev det ej och härmed har jag bestämt mig för att mina regelbundna bloggdagar behöver bli oregelbundna bloggdagar. Min utbrändhet och min brist på koll vad det gäller när jag behöver dra ner på tempot gör att mina varvtal är alldeles för höga.
   Innan jag gick i, eller snarare dundrade i, den armerade betongväggen speglade människor i närheten att jag hade alldeles för mycket runtom mig men jag lyssnade inte. Nu är jag livstidsbränd, enligt mina läkare, och resan har bara börjat vad gäller min träning på att lyssna och agera på när jag behöver dra ner på takten. Särskilt just nu då mina nära och kära påpekat att jag trampar på gasen igen.
   Det här är en stor sorg för mig - TACK och LOV för mitt skrivande och att jag kan ge föreläsningar!!! Att vara helt bakbunden till att bara sköta existensen skulle vara väldigt svårt att hantera! Det är tillräckligt smärtsamt att vara så begränsad som jag är nu...
 
   Var dag har nog av sitt och jag får landa i att jag är tacksam för den här dagen och göra den till en så bra dag som möjligt. Nu har jag en fin dag framför mig. Jag ska tvätta, gå på torget och köpa ägg, återkoppla till IOGT-NTO i Jönköping om en eventuell föreläsning där. Annars är det här en dag av ta hand om mig.
   Igår var det äntligen tid för att sortera Krillets garderob. Två pappkassar med kläder som ska till loppis :) Älsklingen och jag ska slå oss ihop och ta en helg på loppis i vinter. Han har också massor som han ska sortera ut hemma hos sig. Det blir kul att stå en helg och Krillet ska också med såklart. Där kommer hon att vara i sitt esse. När vi är iväg på olika konvent och evenemang brukar hon passa på att "hjälpa till" - läs stå timme efter timme - i de olika stånden. Var dom än vill ha henne ;)

   Nu ska jag avrunda dagens inlägg. Tempot dras ner och jag behöver lita till att det är för det bästa. Jag behöver vara i vila nu ett tag. Jag menar "Hallå!" - 4 år av skrivande är inte så bara ;)
   Lyssnar inåt och behöver ha tillit till att allt flyter på som det ska. Om 6 dagar åker vi till Teneriffa Krillet och jag (Älsklingen måste jobba - snyft) och det ska bli väldigt skönt. Det är en present till oss som har överlevt dessa 4 år av fullbordan av "Jag ville bara dansa" och "Nu har dansen börjat". Att Krillet har stått ut! Att skriva är ett 24-7-göra och nu ska vi fira att det är gjort. Jag har lärt mig väldigt mycket på dom här åren så nästa bok blir förhoppningsvis inte lika energikonsumerande. Märkte faktiskt stor skillnad på den andra boken. Jag har lärt mig enormt mycket!

   Kära läsare! Jag önskar dig en underbar helg. Det finns sköna dagar året om - med rätta kläder och allt det där ;)

   Stor kram till den som vill!

   Med ett vilsamt, innemysigt läsfåtöljskurande rundar jag av och rungar mjukt till med ett softisch

   HajHaj!

Labels: , , , , , , , , , , , ,