Det är tyst i huset! Passar på innan det börjar tippas och tappas!



   God Jul kära läsare! 

   Idag är en dag att ta fram och dela den glädje jag upplever. Mamma, Krillet, Älsklingen och jag är på plats hemma hos mamma. Alla andra sover än. Jag låg och vred och vände och kände att jag längtade hit till radernas förlovade land. Efter min julhälsning till dig kommer jag nog att krypa ner i täcket en stund till men för nu är orden mina följeslagare.

   Veckan sedan förra måndagen har varit fylld av tre familj- och släktorkaner. Den ena tyngre än den andra men igår vid 21-tiden lade sig en mjukt täcke på plats när hörnbitar i den tredje och sista släktsvårigheten lade sig till tillfällig ro. Förhoppningsvis i en vinterdvala tills allt ska redas i av sjukvården så småningom. 
   Krillet, Älsklingen och jag står vid deras sida och ser dessa personers svåra kamp med hälsofrågor som är helt bortom vår kontroll men som, tack vare drogfriheten, jag, de mina och de drabbade kan hjälpas åt att distrahera varandra ifrån. 
   Tack och lov för tillfrisknandet! Jag vill här uttrycka mina innerliga önskningar om god hälsa till dessa tre som har en stor del i mitt liv och hjärta!!!

   Igår kom en kusin förbi här. Vi kom fram till att vi nog inte hade träffats sen jag bodde i Jordanien på 70- och i början på 80-talet. Märkligt att vi som blivit några år äldre ändå ser likadana ut i varandras ögon bortsett från några få kråkfötter då ;) Det var helt underbart att sitta och småspråkas i soffan om allt och inget. (Jag ska ha den vibben med mig när jag ska sitta i TV-soffan snart - jag är liiite spänd inför det - 22/1 i Go'kväll...)

   Nu är det juldagsmorgon glimmar på riktigt! Barmark men i mitt hjärta glimmar tacksamheten till att få vara med och dra mitt strå till glädjespridning denna dag av starka känslor!

   Kära läsare! Jag hoppas att du hittar en plats i ditt hjärta, en plats du kan vara, där andemeningen med delad glädje kan få utrymme i ditt liv denna dag!

   Stor kram till den som vill och all lycka på jorden till dig!

   Med ett paket fyllt med kärlek och ro laddar jag från tårna min hjärtliga hälsning denna dag - 

   HajHaj och en Goood, Goood Juuul!!!

   

   

Labels: , , , , , , , , , ,