Vågar vila! Tiilit!! Då kommer det nya till mig!!! :)

   Livet är bra förunderligt. Jag är så otroligt tacksam och fylls sakteliga upp av tilliten till att jag är precis där jag ska vara. Att ta ansvar med familj och böcker/föreläsningar visade sig inte vara alla plan i mitt liv och slog ut mig när jag inte tog hand om mig själv. Jag är i stark återhämtningsfas och kommer att vara det minst en månad framöver. Sen blir det till att fortsätta med att sänka tempot i livet.
   Jag är en sån person som har för mig att jag är lat om jag inte är produktiv. I min beräkning finns inte att producenten, alltså jag, också måste servas - och det på daglig basis... Jag sköter min motion, mat och tolvstegsmetoden och det är jag riktigt bra på men utan vila faller alltihopa så småningom...
   Så just nu är jag i fasen av att luta mig tillbaka och sluta (- läs: tvinga mig att sluta) tänka på bok/föreläsningsrelaterade gräjjor. Det går sakteliga framåt. I detta så har jag redan känt av att en viss inspiration och intuitionen får gnistor tillbaka. Än så länge med små, små lågor som syresätts av kortare kör-i-vind-pustar så vägen till nya rutiner är lång, men kantad med mycket hopp!
   Allt ståhej som fortfarande blåser efter utgivningen "Jag ville bara dansa" måste jag nu landa i. Utmattningen slog till så kort efter boksläppet av "Nu har dansen börjat" och allt har en mening. Små, små frön till nästa bok skönjs i periferin och den kommer att bli helt skönlitterär - jag har börjat få längtan till att skriva igen :) Att börja skriva på något helt nytt känns fräscht och spännande. Men som sagt - det är långt dit. Inte förrän in i 2014 i alla fall.

   Hade ett fint samtal med min kära sporre, kollega, godisaste väninna Maria Bielke von Sydow. Hon beskriver det här med egenutgiveri och om hur vi med ett så viktigt hantverk ska lyckas bedriva vår verksamhet i en jättefin artikel på föreningen Egenutgivarnas hemsida.
   Jag blir mörkrädd när jag tänker på hur svårt det är att få ut det skrivna ordet utan inblandning i och av vansinnet med de stora förlagens styrning över vilken litteratur som får nå läsarna. Och - Nej!, jag är inte konspirationsteoretiker enkom realist ;)

   Kära läsare! Jag önskar dig en fin vecka. Det är barmark i Malmö och vi får se om det blir en vit jul meteorologiskt - i övrigt blir det självklart Vit Jul - gå in och OSA, om du inte redan gjort det förstås.

   Nu rungar jag av med ett för-juligt och bjällrande

   HajHaj!

 

 

 

   

Labels: , , , , , , , , , , , , ,