Nuuu... har planet landat! Jag gjorde dé - min Norrlandturné! Succééé!!! Tjodelihej! :D

   Bättre sent än aldrig! Det får nog bli ett av mina slagord - igår under eftermiddagen trillade äntligen poletten ner! Jag gjorde det, kära läsare! Min första turné!!! Och som grädde ovanpå prinsesstårta så var det i Norrland - finaste, härligaste Norrland där min älskade, lilla mor är född. Ååå - lycka!!!

   Härligt att uppleva så sprudlande glädje över detta fina! Plötsligt slog det mig med full kraft att jag faktiskt har fått vara med i SVT 1 Go'kväll 22/1, P4 Västernorrland 23/1 och har föreläst i Sundsvall på inbjudan NBV Mittsverige, IOGT-NTO Västernorrland och Blåbandsförbundet i Sundsvall. TjoHooo! ;)

   Den där halvmetern mellan hjärna och hjärta, kopplingen mellan intelligens och känsla - plötsligt! - var den där.
   Tacksam? Ooo-Ja!

   Nu är det dagar i lugnets tecken. Andra drar strån till stacken medan jag mest tar hand om mig. Självhjälpsmöten, motion och matbestyr.
   Jag har gjort utkast till informationsblad om alkoholens verkningar i samhället och barns utsatthet i dessa miljöer som jag ska ha med mig till Falun där jag föreläser 14/2 på Gamla Elverket. Temat är "Vart femte barn" eller som det heter i år "Du spelar roll"
   Det är ett skållhett tema eftersom endast 2% av de barn som lever i missbruksmiljöer uppmärksammas så att de får stöd i/av samhället. Vikten av att anmäla så att dessa barn får samma förutsättningar som andra är oerhört viktigt!
   Det är svårt att vara den som blåser i visslan. Det bör även privatpersoner göra även om vi inte har den skyldighet som personer i den offentliga sektorn har. Men det känns motigt - jag vet. Av egen erfarenhet vet jag dock att Krillet hade det bättre när hon fick leva bland sunda vuxna där hon fick frisk bekräftelse och vägledning. Det fick hon inte när hon var med mig när jag var styrd och drogad av alkoholen och även de andra drogerna.

   Jepp! Nu är det vitt i Malmö Stad och inte bara i mitt glas ;) Snön ligger som glasyr på taken och här i huset är det bara jag som är vaken. Krillet ska strax kramas upp och dagen kan ta sin början.
   Idag är det simhallen + gym som gäller och det ska bli skönt även om jag kommer att få peppa mig lite. Är inte riktigt sugen på motion idag - inte än så länge i alla fall, men jag kommer att göra det vare sig jag vill eller inte! Basta!

   Kära läsare! Allt gott till dig i dessa mörkrets tider. Nu blir det ljusare och ljusare. Vi klarar detta! Eller hur!!! Med önskningar om att passa på att mysa till det och glädjas åt att våren alltid kommer! ;)

   Stor kram till den som vill!

   Med ett rungande avrundar jag detta inlägg med ett ljust och innemysarspäckat

   HajHaj!